Ziek en zelf vervanging regelen

<p>Ik moet even mijn ei kwijt. Werk in een bejaardenhuis in de keuken. Ik ben gisteren eerder na huis gegaan omdat ik al sinds dinsdag niet fit ben. Ben mijn bedje in gedoken in de hoop dat ik vandaag en morgen weer zou kunnen werken. Nu merkte ik gistere avond al dat het alleen maar slechter is geworden en het nu een griep met koorts is. Bij ons is de regel je moet zelf vervanging regelen. Gistere avond al geprobeerd of geen reactie of mensen die niet kunnen. Vanochtend weer geprobeerd en nog steeds niemand. Ben echt honds beroerd en kan echt mijn bed niet uit. Vind dit ook niet verantwoord tegenover de bewoners maar ook niet tegenover mezelf  en de baby (10 weken zwanger)</p><p> </p><p>Kunnen ze je echt verplichten dat je moet komen. Kan dit echt niet opbrengen nog niet misschien ben echt zo ziek.</p>

Lijkt me niet.. je kan toch niet werken? 
Ziek is ziek en dat is dat het probleem van het bedrijf. Vind het erg raar dat het bij jou zo geregeld is. Nu is het jou probleem en dat zou het helemaal niet moeten zijn. Alleen vervanging zelf zoeken is normaal als je iets ander hebt.. maar ziek is niet omdat je niet qil werken. 

Vind ik ook belachelijk in deze situatie. Gewoon je leidinggevende bellen en aangevend at je ziekt bent en geprobeerd hebt iemand te vinden kaar dat ze het nu zelf maar moeten regelen. Te hoge koorts  is voor je baby niet goed dus ga indien nodig naar de HA of bel je vk
beterschap!

Nee ze kunnen je niet verplichten te komen bij ziekte. Jammer voor je werkgever maar het is niet jouw verantwoordelijkheid om vervanging te zoeken. Meld je op de juiste manier ziek, dus bijv telefonisch bij je leidinggevende. Lekker uitzieken!

Hoi, je werkgever kan je niet verplichten zelf vervanging te regelen. Jij meld je (op de juiste manier ziek) en dan is het vervolgens aan je werkgever. Als je werkgever daar een probleem van maakt of consequenties aan verbindt adviseer ik je je juridisch te laten bijstaan. Sterkte!

Nee, ze kunnen je absoluut niet verplichten.
Ik denk dat je nog niet verteld hebt dat je zwanger bent? Ze krabben zich dan nog wel eens achter hun oren als ze het wel weten.
Als ze je verplichten te komen werken als je ziek bent tijdens je zwangerschap dan kunnen ze echt hele grote problemen krijgen.

Misschien toch slim het aan je leidinggevende te vertellen?

Uiteindelijk toch iemand gereageerd dat die persoon vandaag voor mij kon werken. Daarna meteen manager gebeld en ziek gemeld en erbij vermeld dat vandaag was opgelost alleen morgen nog niet. Zij zou dit oppakken. Ze weten op het werk dat ik zwanger ben ivm de vele bloedingen in het begin. Dit maakte mij ook gewoon boos dat niemand er dan voor over heeft om te komen werken (ja met pijn en moeite).
Mijn partner zei al dat ik gewoon thuis moest blijven met zware griep en koorts is het absoluut niet verantwoord.
Kan nu gelukkig uitzieken en moet maandag laten weten of ik er dinsdag weer ben. Hoop het maar wauw dit is echt lang geleden dat ik mezelf zo beroerd heb gevoeld. Je bent zo machteloos. Heel veel medicatie mag je niet.
Hopelijk weer snel aan de betere hand!!!

Terug
Bovenaan