Ziek kind en werk

A

Anoniem

Guest
Goede morgen,

Ik heb al een paar keer vrij moeten nemen, omdat Lucas ziek was. Een keer met een virus op zijn longen en hoge koorts. Dat was de 1e keer en   toen moest ik gelijk op het matje komen bij personeelszaken!!!!!

Ook een keer toen hij in het ziekenhuis lag met uitdrogingsverschijnselen en ik ben een keer gebeld door de creche toen hij heel erg aan het spugen was.

Nu wordt ik bij alles wat ik doe in de gaten gehouden en ik heb er gewoon heel erg voor op mijn donder gehad.

Als ik met een ziek kind zit, is dat niet het probleem van de baas en als ze bellen van de creche mag ik wel naar huis, maar dan moet ik wel mijn uren inhalen.

Als hij 's nachts ziek wordt, hebben ze het liefste dat ik bijvoorbeeld Lucas bij een vreemde overbuurvrouw van een collega van mijn moeder breng of bij een collega van mij die vrij is .

Ik heb er tenslotte voor gekozen om het kind te laten komen!! en dit te combineren met een baan. 3 dagen werk ik in de week en ik wil thuis zijn als mijn kindje ziek is en ik ga hem zeker niet bij een vage kennis brengen.

Hebben jullie dit ook wel eens bij de hand gehad? Ik blijf toch ook niet voor een snottebel thuis?

Groetjes,

Cynthia

Hoi,

Wat belachelijk zeg. Alsof je voor je plezier thuis blijft, snappen ze niet dat een ziek kind helemaal geen pretje is.
Heb je geen recht op zorgverlof? Wij hebben recht op 10 dagen zorgverlof per jaar,
en dat hoef je echt niet in te halen hoor.
Volgens mij is het trouwens wettelijk geregeld.

Op de site van szw staat er meer over.
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/
dsp_rubriek.cfm?link_id=79824&doctype_id=14

Als de link niet werkt misschien even kopieeren en plakken en anders:
www.szw.nl     en kan je bij zoeken zorgverlof intikken.

Succes

Jama mv Thijs

Echt belachelijk zeg.!!!!!!!!
Wat een werkgever

Liefs Ilse mv Danique

Hoi Cynthia,

Ik begrijp het standpunt van je werkgever opzich wel, maar ik vind het toch wel erg cru en bot gesteld.
Misschien moet je je eens afvragen of je nog wel bij de juiste werkgever zit. Je kind zal nog wel vaker ziek zijn (gelukkig maar, dan bouwen ze weerstand op en dan kunnen ze later heel veel werken voor een baas!) en dan is het toch vaak de moeder die de zorg ervoor op zich neemt. Ik zou hem ook niet naar een vage bekende brengen, helemaal niet als hij ziek was.
Wel een beetje vreemd dat als je vrij er voor neemt, je de uren weer moet inhalen. Als je baas op vakantie gaat haalt hij/zij die uren toch ook niet in?

Succes met deze vervelende situatie.

Ellen mv Julian

Lastig probleem. Ik werk zelf 2,5 dag in de week en heb een vrij makkelijke baas. Wel is hij van mening dat het MIJN probleem is als Marissa ziek is en dus moet zorgen voor een oplossing. Gelukkig kan ik makkelijk van dagen schuiven. Maar als ze erg ziek is laat ik haar niet bij een ander of naar het KDV gaan. Dan blijf ik zelf thuis . Mijn man kan ook moeilijk vrij nemen dus het komt wel altijd op mij neer. Kan je niet proberen dan je dag op een andere dag in te halen of thuiswerken?

Succes op je werk.

Dit is een lastige situatie.
Ik zou mijn kind ook niet bij een vage kennis brengen als hij ziek is (ook niet als hij niet ziek is trouwens)!
Ik snap wel dat je werkgever er niet op zit te wachten dat moeders telkens thuis blijven als hun kind ziek is.
Het is dus een beetje dubbel.
Wel vind ik dat je werkgever beter met je om de tafel had kunnen gaan zitten om een en ander te bespreken ipv je op je donder te geven.
Ook jij kiest er tenslotte niet voor dat je kindje ziek wordt.
Moeilijke situaties zijn dit en ik kan je dan ook niet echt iets adviseren.
Voor beide standpunten is iets te zeggen.
Groetjes Tanja

Jeetje wat lastig zeg. Ik begrijp je werkgever wel, maar de manier waarop hij je dan aanpakt vind ik wel te ver gaan. Hij had ook op een nette manier met je kunnen praten. Ik zou zelf mijn kind ook niet bij een vage kennis brengen en zeker niet als ze ziek is. Dan wil je er toch zelf zijn voor je kindje. Mijn werkgever is echt heel makkelijk, misschien wel te makkelijk. Wij liepen met 9   collega's de zelfde periode zwanger! En hij vond het prachtig. Hij heeft zelfs de krant erbij gehaald toen alle beebs geboren waren. Met z'n allen op de foto gegaan in de zaak. Maar goed ik dwaal af. Ik hoop dat je er goed uit kan komen met je werkgever.

Groetjes Yvette.

Ik snap ze ook wel en natuurlijk wil ik ook iets regelen, maar op hele korte termijn gaat dat jammer genoeg niet.

Beide oma's vinden het helemaal geen punt om dan op te passen, maar zij werken ook nog full-time en moeten dus ook vrij nemen en dit kan bij hun ook niet altijd  op stel en sprong.

Het zijn dan vaak weer net die opmerkingen van: jij hebt dit kind toch laten komen" die mij dan echt heel erg woest maken.

Laatst zeiden ze tegen mij: in die week moet je komen als Lucas evt. ziek wordt. Je kunt dan niet thuis blijven. Laat Lucas morgen niet ziek worden hoor morgen, want dan kun je niet thuis blijven.

Ik heb ook gelijk op internet mijn rechten opgezocht en het blijkt ook dat er calimiteiten verlof bestaat. Wel balen dat ik dat niet eerder heb opgemerkt, maar goed.

Als je bedenkt dat in sommige landen het verlof gewoon een jaar duurt! Dan ben je in dat 1e jaar gewoon lekker thuis. We hebben best wel wat rotte dingen   (adem stilstand) achter de rug en dan heb je dat ook wel nodig. Zucht... lijkt me heerlijk!

Terug
Bovenaan