Ziek kleintje...

Hallo!

Evi is ziekjes.

Vol met slijm, hoesten en proesten als een oud mannetje, niezen,
jammeren en spugen... behoorlijk wat voeding en het liefst over mij
heen... maar dat terzijde...

Spugen komt denk ik door het slijm.

Ik gebruikte wel eens otrivin als ze harde stukjes in haar neus had maar dat helpt hier niet zoveel bij.

Kan ik hier iets aan doen? Heeft iemand tips?

Groet van Daan

Ik gebruik vaak zo'n neuspeertje! Soort ballonnetje met een tuutje. Je knijpt het ballonnetje in en stopt het tuutje in het neusje. Laat het ballonnetje weer los en hij zuigt het snot op. Ik duw wel het neusje nog wat extra dicht tegen het tuutje.
Ideaal, Jente vindt het niet leuk als ik het doe maar is wel zichtbaar opgelucht als de snottebellen weg zijn.
Te koop in veel drogisten, ongeveer 3 euro! (let op dat je er een met een smal tuutje koopt, die van difrax bv is te dik, vindt ik)

Hoop dat je er wat aan hebt, Groetjes Fenneke

Ik raad je, net als Fennie, ook het neuspeertje aan. Bij Tyche helpt het goed. Ook al is ze het er ook niet mee eens als je het wil doen. Verder raad ik aan je meisje niet in een kamer te leggen waar de verwarming aan staat. In ieder geval niet te veel. Want dan droogt het snot op en krijg je het er met een peer ook niet uit. Maar het is natuurlijk moeilijk om haar uit een verwarmde kamer te houden maar je kunt er een beetje rekening mee houden.
Verder extra veel moederliefde, knuffels en troostjes. Dat helpt het best!

Groetjes Kirsten

Hai meiden

Dank voor de reacties.

Evi heeft de hele nacht gehuild en iedere voeding eruit gespuugd. Dat
is geen pretje om je ukkie zo te zien maar dat zullen er wel meer
ervaren...

Vanochtend kon ik direct bij de huisarts terecht. Hij heeft de kleine
onderzocht en ze heeft kennelijk ontstoken oortjes en een onrustige
maag/darmen. Dus heeft ze nu antibiotica, medicijnen tegen braken en
een neusspray gekregen....

Hmm, hopelijk werkt het snel, arm wijffie!

Wie weet haal ik morgen een neuspeertje, nu maar even binnen blijven met kleintje.

(en knuffel, kus en wieg me een ongeluk...!)

Thanx

Daan

hoi hoi

gossie arm ding, het liefst zou je het over willen nemen , niet dan??

ik heb gehoord dat bij hoesten ed ...luuf erg goed helpt.. je kan het op zijn borstje smeren en op zijn rug, het is een soort babydampo..

je kan het gewoon bij de drogist halen.....

beterschap

groetjes tobi

Hee Tobi

Ook dank voor de tip, gaat ook op boodschappenlijstje erbij.

Hopelijk morgen beter.

En zowieso voor wat betreft spugen moet dat morgen over zijn, anders moet ukkie naar ziekenhuis om uitdroging te voorkomen.

Maar pilletjes lijken al aardig te werken!

Thanx!

Terug
Bovenaan