Ziek koorts, niet willen drinken, iemand tips? Beetje radeloze moeder..

Onze zoon van 8 maanden is sinds zaterdag niet lekker, zijn van het weekend met hem naar dokter geweest en gister ook. Hij heeft zere keel en zere oortjes, is een virus dus wordt niets aan gedaan en daar ben ik het ook wel mee eens, kind moet immers zelf weerstand opbouwen. Maar hij heeft ook koorts vanaf zaterdag en gister was dit op de top 's avons 39.7, vannacht gelukkig stuk minder 38.5.
Maar het probleem is dat hij vanaf maandagochtend iedere vorm van flesjes weigert, alsof het pijn doet. Hapjes gaat af en toe goed dus ik lepel fruit, yoghurt en vannacht zelfs water naar binnen. Het moet voornamelijk koud zijn wat ik er in lepel dan wil het af en toe wel. HIj is alert en door de huilbuien door ook af en toe vrolijk en plast ook nog. Maar hoe krijg ik hem toch weer aan het drinken. HIj kwijlt ook enorm dus weer tandjes? Maar hij heeft er al 6 en ik voel niets meer komen. WIe heeft er tips want wordt er een beetje radeloos van, geloof niet dat hij gelijk uitdroogt maar dit vreet energie en hoe lang mag dit duren... dokter zegt kijk maar even aan tot woensdag.
 
Goede morgen,

Sneu he als je kindje zich zo rot voelt.

Als hij erg veel last heeft kan je hem af en toe een paracetamol geven. Dat verlicht de pijn maar het lichaam blijft wel bezig om weerstand te krijgen.

misschien een beker of tuitbeker of flesje koud water of diksap. Alles wat koud is verlicht even.
Warm irriteerd meer.

Misschien een ijsje maken van diksap of versfruit.

Lekker wat yogurt glijd ook lekker makkelijk naar binnen.

Verder is het idd uitzieken, allert blijven op plasluiers. En anders ors of osr weer nooit hoe het heet maar dat is die zoutoplossing.

Succes en lekker veel knuffelen
 
Hoi,

Zo lang hij alert is en goed plast zou ik me niet al teveel zorgen maken over het drinken. Laat de vaste hoeveelheden een klein beetje los.

Onze zoon heeft dit ook een keer gehad met koorts boven de 40 graden en hij had ook last van z'n keel. Hij kreeg toen 3x yoghurt op een dag (lekker koud!) en ik maakt ook wel eens een beetje dunne voeding (dus minder schepjes op dezelfde hoeveelheid water) en zette dit eerst in de koelkast en gaf hem dit koud te drinken. Ging ook heel redelijk, maar kleine beetjes, net als kleine beetjes water.
Gewoon afentoe een beetje aanbieden en als hij weer trek in meer krijgt (op een gegeven moment ging onze zoon het eten weer uit de hand kijken en zijn we gaan kijken of hij dit pijnloos kon opeten) ga je hem weer in z'n ritme proberen te krijgen.

Succes met je zieke knul.

Groetjes,
Marije
 
Dank voor de reacties, koorts is minder vandaag maar de trek is er nog niet, hij heeft denk ik 40 cc diksap gehad en 200gram fruit en half koffiekopje yoghurt, geef hem straks nog wat fruit maar verder gaat er weinig in. Heeft wel geplast en gepoept dus uitgedroogd is hij nog niet, huilt ook nog met tranen en heeft ook nog veel speeksel.
Maar ja hoe lang dit duurt?? en wanneer de tanden erdoor zijn of zijn keel over is geen idee, dit is op zaterdag begonnen en het is nu dinsdag. Hoop dat het van het weekend weer over is...

nog meer tips of ervaringen zijn van harte welkom!
 
Terug
Bovenaan