Ziek melden op werk!!

Ik voel me toch wel schuldig nu ik mij vaker ziek meld op kantoor. Ik ben de afgelopen 2 dagen erg moe en ik trek dat gekakel en gestress even niet op kantoor. Ik krijg er opvliegers van. Herkennen jullie dit en moet ik mij schuldig voelen nu ik mij ziek meld?

Groetjes Seda.

Hoi,

Ik heb me tot nu toe 1 keer een dagje ziekgemeld, toen had ik enorm veel hoofdpijn.

Nu is het werken me  te vermoeiend, maar ik wil me niet volledig ziekmelden. Dus heb ik op werk gepraat dat ik graag wil blijven werken, maar dat hele dag me teveel is op het moment. Nu heb ik een gesprek gehad met de arbo-arts en heeft hij het goedgekeurd dat ik elke dag 2 uur eerder naar huis ga, zodat ik thuis nog even kan rusten. En dit is op zich wel goed te doen, ook al is het nog steeds vermoeiend om te werken.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om je vaak ziek te melden tijdens je zwangerschap, tenzij er een lichamelijke oorzaak (zoals misselijkheid of buikpijn of hoofdpijn) voor is.

Ik zou gewoon op werk gaan praten  om samen tot een oplossing te komen.

ik ben erg blij dat ik vanaf week 7 al thuis ben.
de zomervakantie heb je als juf zijnde vrij. ik had er niet aan moeten denken die tijd te moeten werken.

ik ben nu nog werkzoekende, dus waarschijnlijk de komende tijd nog wel thuis.
ik kan me voorstellen dat het af en toe teveel is. een gesprek met je leidinggevende lijkt me een goede oplossing!

groetjes Carina

Knap dat je er over gepraat hebt op je werk. Ik werk 40 uur en heb er af en toe echt moeite mee (gehad). Ook veel hoofdpijn klachten. Maar wel blijven werken...Nu gaat het langzaam aan wel beter, maar merk wel dat ik in het weekend echt moet bij tanken. Heb gisteren eerst uitgeslapen en daarna 's middags weer 2 uur geslapen.
Vandaag ook al weer 's middags 2 uur op bed gelezen.
Ik voel het (eigenlijk raar!) een beetje als zwak om door m'n zwangerschap me ziek te melden of te vragen of ik tijdelijk minder mag werken.
Maar m'n collega's zijn wel allemaal heel lief. Verder gaat het ook prima, van de week nog bij de VK geweest en alles was goed!!

quote: Mmmh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2008 19:46:49'));

Knap dat je er over gepraat hebt op je werk. Ik werk 40 uur en heb er af en toe echt moeite mee (gehad). Ook veel hoofdpijn klachten. Maar wel blijven werken...Nu gaat het langzaam aan wel beter, maar merk wel dat ik in het weekend echt moet bij tanken. Heb gisteren eerst uitgeslapen en daarna 's middags weer 2 uur geslapen.
Ik voel het (eigenlijk raar!) een beetje als zwak om door m'n zwangerschap me ziek te melden of te vragen of ik tijdelijk minder mag werken.
Maar m'n collega's zijn wel allemaal heel lief. Verder gaat het ook prima, van de week nog bij de VK geweest en alles was goed!!

Ik heb thuis nog een zoontje van 10 maanden. Op mijn werkdag moet mijn man een middagdienst werken, zodat ons zoontje alleen 's middags naar het kinderdagverblijf moet. Na een werkdag, kan ik dus niet rusten, omdat mijn zoontje beziggehouden moet worden. En mijn zoontje is dus belangrijker als mijn werk. En de avond en dag na een werkdag ben ik gewoon helemaal uitgeput, dat schiet gewoon niet op. Ik weiger gewoon om op werk hard mijn best te doen met allerlei kwaaltjes als gevolg en dan thuis helemaal niks waard te zijn.
Bij mijn eerste zwangerschap zat ik al vanaf 22 weken volledig in de ziektewet vanwege bekkenklachten. Het voordeel van ziektewet door  zwangerschapsklachten is dat dit door 100% door het UWV wordt betaald aan je werkgever, waardoor jij gewoon doorbetaald kan worden, het kost je werkgever niets. Ze  kunnen dan vervanging voor jou regelen, bijvoorbeeld een uitzendkracht.
Ik ben trouwens zwanger van een tweeling en hierdoor heb je al meer kans op complicaties zoals vroegtijdige weeen of groeiachterstand of vroeggeboorte, dus ik luister heel goed naar mijn lichaam.

quote: Mmmh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2008 19:46:49'));

EEN ZWAK?????   Dat is toch normaal? Je bent zwanger.. je kunt niet over je pijnen heenlopen en maar doen alsof er niks aan de hand is. Je behoort meteen te luisteren naar je lichaam... en je kindje in deze. Ik merk, als ik er niet naar luister worden de klachten erger. Het is een teken!! En als je werk dat als zwak ziet.. dan zegt dat genoeg over hun. Jij telt en je kindje helemaal! Jammer voor de mensen die erover oordelen.

Hoi,
Ik heb op mijn werk wel aangegeven dat ik erg misselijk en moe ben. Heb nog een kleintje van 14 maanden rondlopen die ook aandacht nodig heeft. Mijn werkgever had er alle begrip voor, ook omdat ze weet dat een zwangerschap van een tweeling (ja, ik ben net als Saskia zwanger van een tweeling) meer complicaties met zich mee kan brengen. Ik kan later beginnen en eerder stoppen als het niet gaat, ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar ik luister wel goed naar mijn lichaam.
Succes!!
Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan