ziek melden

Mijn miskraam moet nog komen.Een paar uur geleden begon ik bloed te verliezen en dacht nu gaat het gebeuren.Ik heb me maar ziek gemeld,wat ik vreselijk vind,maar als het doorzet dan vind ik het niet fijn als dit op mijn werk gebeurd.Hoe is dit bij jullie gegaan en hebben jullie je ook ziek moeten melden en hoelang zijn jullie thuis geweest?.Liefs

Hoi Yvon,
de miskraam liet na het nieuws dat het niet goed was tweeeneenhalve week op zich wachten.ik ben inderdaad thuis gebleven, na de miskraam ben ik ook twee weken thuis geweest.
Deze tijd had ik echt nodig om te ontzwangeren en om emotioneel weer wat op te knappen.
Bij mij zette de miskraam pas in de nachtelijke uurtjes door, ik werd om half vijf wakker van de kramp in m ´n buik, ben rusig naar beneden gegaan ,heb een maat- beker gepakt en ben op het toilet gaan zitten, ik ving het op en de gyn,waar ik dinsdags een afspraak mee had, heeft het ter onderzoek weggestuurd.
Ik kreeg daarvan 6 weken later de uitslag; het was een vruchtje van 6,3 weken en qua opbouw helemaal geen afwijkingen(ik ben achteraf heel blij dat ik dat weet)we konden het weer gaan proberen als ik daar aan toe was.
(daar waren we inmiddels dan ook al weer druk mee bezig)

Liefs en veel sterkte Jeanette
Jeanette

hallo yvon,
Bij mij duurde het drie dagen voordat het vruchtje losliet.Eerst vloeide ik maar een beetje dat werd steeds erger ik had alleen erg veel last onder in mijn rug de dag dat het vruchtje los kwam werd die rug pijn steeds erger.Totdat mijn gevoel zoiets had van ga maar even naar de w.c en ja hoor daar ving ik het op.Gelijk daar na gingen alle pijntjes weg net of dat mijn hele lichaam tot rust kwam. Ik heb er veel verdriet van gehad en had zeker twee weken nodig om tot rust te komen. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen in deze rot tijd.
veel liefs lindy

Ik heb nu voor de derde keer een miskraam gekregen allemaal achter elkaar.Van de eerste keer heb ik heel weinig gemerkt, de tweede keer al wat probelemen gehad doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar onderzoeken gehad, de laatste keer afgelopen donderdag 3 juni ben ik erg ziek geweest.We kwamen s'nachts terug van acht dagen relaxe vakantie Turkije en ik ging de volgende ochtend naar het toilet en daar was het veel bloed en een rond doorzichtig balletje van 2 cm
groot, ik dacht shit, weer mis, daar gaan we weer!Ik ben er super onzeker van geworden en denk nu van ja zou het nu de volgende keer wel goed gaan.Maandag ben ik bij de verloskundige geweest en die heeft alles nagekeken en die heeft me doorgestuurd naar mijn eigen huisarts zodat ik daar me verhaal kan doen en we nu verder gaan met onderzoeken,de afspraak bij de huisarts is maandag de 14e, ben erg nerveus.

Ik weet ook niet of ik nu beter eerst een keer of twee mijn menstruatie kan laten komen of het weer kan gaan proberen.
Emotioneel krijg je er ook een behoorlijke klap van kan ik je vertellen.

Alle drie de keren heb ik het bijna niemand laten weten, maar ook dat valt niet mee, je wil toch je verhaal kwijt!

Ik ben ook vanaf het moment dat we hoorden dat het mis was thuis gebleven en daar na, net als Jeannette, ook twee weken om weer 'de oude'te worden. Neem dus gerust de tijd en overhaast niets!
Veel sterkte,

groetjes Floor

Hoi Yvon,

Wat een ellende hè?! Ik heb in totaal vier miskramen gehad, waarvan twee spontaan en twee curettages. Vanaf het moment dat ik wist dat het mis ging ben ik thuis gebleven. Ik verbaasde me erover dat je nog hebt kunnen werken! Dinsdag is bij ons gebleken dat ons kindje niet meer leefde en ik heb me meteen ziek gemeld. Maandag word ik gecuretteerd en dan blijf ik ook nog twee weken thuis en misschien zelfs drie, afhankelijk van hoe ik me voel.

Ik mag gewoon naar buiten en gaan en staan waar ik wil. Ik krijg sowieso geen controle van het werk nu, omdat ze daar altijd rekening mee houden. Ze zijn op mijn werk echt ontzettend lief en begripvol gelukkig.

Ik wens je ontzettend veel sterkte, vooral de komende dagen, want het is niet niks, zo'n miskraam. Doe rustig aan en denk aan jezelf hoor!

Groetjes van Sacha

Wat ben ik blij met jullie warme reactie's.Maandagavond had ik een echo en ik was zo verdoofd dat ik gewoon maar weer was gaan werken,wel met een jankhoofd en met de zenuwen dat op mijn werk de miskraam zou gaan plaats vinden.Vanmorgen verloor ik bloed en toen kon ik niet anders meer.Ik heb gewoon altijd erg veel moeite om mezelf ziek te melden.Ik werk in de zorg bij oudjes thuis en dacht alleen maar van dit vind ik vervelend voor die mensen,omdat ze meestal geen vervanging willen als ik afwezig ben.Sacha wat vreselijk voor je dat je vier miskramen hebt gehad.Ik leef met je mee en natuurlijk ook met alle andere die het op dit moment erg zwaar hebben.Het is echt een grote troost dat deze site bestaat.Liefs

Terug
Bovenaan