Ziek... of overstimulatie?

Hallo lieve meiden,

Ik heb afgelopen vrijdag op dag 12 de pregnylspuit gekregen. In de ochtend. Zaterdagcohtend werd ik wakker met lage rugpijn en lage buikpijn.
Ik heb het weekend wel gewoon gewekrt, want ik kon gewoon alles. Bukken dat deed mij het meeste zeer.
Maar ik heb er nu nog steeds last van.

Mijn man is heel nuchter over een evt. zwangerschap. Hij vind dat ik over 3 weken pas mag testen want mijn lichaam houd je wel vaker voor de gek.
Maar toch, vind hij het wel vervelen/lastig. Aangezien hij wel vindt dat ik woensdag naar de huisarts moet gaan als ik er dan nog steeds last van heb.

Als ik dit lees op consumed.nl dan zou het 'verkeerd' zijn gegaan:
4. Mogelijke bijwerkingen
Zoals alle geneesmiddelen kan Pregnyl bijwerkingen veroorzaken.
Op de plaats van injectie kunnen kneuzing, pijn, roodheid, zwelling of jeuk voorkomen. Soms komen allergische reacties op Pregnyl voor, die zich meestal uiten als pijn of uitslag op de plaats van injectie. In zeldzame gevallen kan een algemene huiduitslag of koorts optreden.

Bij de vrouw
Wanneer uw eierstokken door een FSH-bevattend preparaat zijn gestimuleerd en Pregnyl wordt gegeven, kan dit leiden tot ongewenste overstimulatie van de eierstokken. Dit kan zich uiten als pijn in de onderbuik, gepaard met misselijkheid of diarree. Dit komt af en toe voor. Het risico kan worden verminderd door zorgvuldige controle van de follikelontwikkeling tijdens de behandeling. Mocht u last krijgen van buikklachten dan moet u onmiddellijk uw arts waarschuwen, ook wanneer deze klachten zich enkele dagen na de laatste injectie voordoen.
Sporadisch kunnen bloedstolsels ontstaan zonder dat ongewenste overstimulatie van de eierstokken optreedt (zie ook onder 'Wees extra voorzichtig met Pregnyl").

Wat denken jullie?
Wat zou nu mijn volgende stap moeten zijn/worden?

liefs,

Helemaal eens met supertje.
Ik heb zelf ook pregnyl gespoten en had ook die klachten. Alleen kwam het bij mij doordat ik de eisprong voelde. Verder moet je min. 2 weken wachten met testen, omdat door de pregnyl je een vals positieve test kan krijgen ivm de hcg.

Sterkte ermee!

Idd Gyn bellen.

Als het echt overstimulatie is neemt je gewicht ook toe.

Kan uit ervaring zeggen dat die gewichtstoename best heftig is .

Drink ongeveer 3 liter vocht perdag. En bedrust.
Dit kreeg ik voor geschreven.

Hopelijk is het een zwangerschap.
was bij mij achteraf ook het geval.

Duim voor je en hopelijk voel je je snel beter.

Heb het er met mijn man nog over gehad. Hij zei toen, bel dan de gyn. Die weet meer over het medicijn dan een HA.

Ik de gyn gebeld.
Ik kreeg natuurlijk de minst vriendelijke assistente... verhaal uitgelegd. Zij ging overleggen met de gyn. Toen kreeg ik opeens de gyn aan de lijn. Weer het verhaal uitgelegd en ikmoest maar even komen voor een inwendige echo.
Amper 1 uur later de echo.
Uitslag:
Rechts (waar ik vrijdag een ei had van 17x22 = 19,5) zag er keurig uit.
Li zag er keurig uit.
Baarmoeder zag er goed uit.
Dus ik moest het over anderhalve week maar laten weten. Ik mag in ieder geval wel paracetamol slikken max van 6 per dag. Wordt de pijn meer of gaat het zich verplaatsen, dan kan ik gewoon weer contact opnemen en moet ik weer voor een inwendige echo.
Ik zag een klein bolletje in de baarmoeder, tussen het slijm, maar de gyn zei dat dat een slijmprop kan zijn. Op dag 4 à 5 kun je namelijk nog helemaal niets zien.

Paracetamol is niet nodig gelukkig.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Bedankt voor de adviezen. Ik vond het niet nodig om te gaan, mijn man wel, Hij weet nu de uitslag nog niet, krijg hij vanavond als hij weer terug is van het werk, Hij wilde ook namelijk niet gebeld worden.

Ik had mij vrijdagochtend gewogen. Zaterdagochtend was ik 0,2 kg afgevallen.
Vandaag na het ontbijt was ik ten opzichte van vrijdag al 1,4kg afgevallen.
Daar maak ik me nog wel zorgen over, maar dat hoefde niet volgens de gyn.

Drink wel voldoende. Ik zit nu al op 4 liter, dan moet de avond nog beginnen.
Lig vandaag nog veel op de bank en in het zonnetje natuurlijk. Ik hoef alleen woe/do/vr te werken. Dan heb ik weekend, en dat is ook echt weekend. :)

Ik wacht het dus maar af. Ook al zou ik het liefst morgen al willen testen. Maar ik weet dat je dan de pregnyl meet en niet wat je daadwerkelijk wilt weten.

Hoe lang blijft pregnyl eigenlijk in je lichaam? Ze adviseren om op dag 18 pas te testen na het spuiten ervan. (dat zou bij mij 17 juni zijn)

Hoe gaat het met jullie??

liefs,

Ik kreeg het advies dag 15. Maar testte 3 dagen voor nod positief bij de 2e. 2 dagen daarvoor negatief. Volgens de bijsluiter is het tot 10 dagen na het zetten van de spuit mogelijk vals positief te testen. Als je wil weten hoe lang de pregnyl in je lijf blijft, zou ik bij de action testen halen. 2 voor 1,50. Maar daar kun je jezelf misschien weer gek mee maken.

Afvallen zegt trouwens niks. Ik viel bij allebei de jongens in het begin ontzettend veel af.

Vandaag de eerste dag dan weer helemaal pijnvrij. :) Verder heb ik wel rare ontlasting, maar goed. Dat wil wel eens gebeuren. Heb ik wel vaker last van.

Ik wil eigenlijk de 13de testen.... maar mijn man wil niet. Hoewel ik zelf het gevoel heb dat het niet raak is. Maar goed.... we zullen dan wel zien.
Dan zijn die 10 dagen zeker voorbij. :)

Afvallen... nu zit bijna alles er al weer bij. Wat pijn toch eigenlijk met je lichaam allemaal kan doen.

ACtion, dat is wel heel goedkoop. Werken ze ook goed/naar behoren?

liefs,

tja ik heb er nog niet positief mee getest, maar dat doe ik met geen enkele test nu. Die van de kruidvat zijn ook goedkoop, maar wel super. Daar testte ik eerder positief mee dan met clear Blue.

Terug
Bovenaan