Ziek vd hormonen, wie kan mij raad geven?

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben momenteel pas 8 weken zwanger, maar al voordat ik überhaupt een positieve test had al misselijk.. en de klachten worden steeds erger en meer.. </p><p>misselijk, hoofdpijn, duizelig, migraine  heel erg moe, weinig energie.. </p><p>Nu maak ik best lange dagen op werk en sta ik de hele dag dus heb mij al keer ziek gemeld omdat ik gewoon zo beroerd was, ben dus erg in twijfel of ik het aan mijn werk moet melden dat ik zwanger ben.. </p><p>ik kan zelfs momenteel niet voor mijn eerste kindje zorgen, dus voel me daar ook schuldig over.. </p><p>wat zouden jullie doen? </p><p> </p>

Ik heb al om medicatie gevraagd bij de verloskundige, helaas is dat alleen voor als je echt braakt.. en dat heb ik niet, ik ben alleen constant misselijk en algehele maleise.. 
straks afspraak bij de ha, dus zal daar ook weer het verhaal uitleggen. 
Bedankt voor je advies 

Hi Girafje135,
Wat vervelend, helaas erg herkenbaar voor mij. Ik werd in de 5e week ziek. Ook alles war jij hebt alleen dan ook met braken erbij en flauwvallen.
Hierdoor heb ik het helaas op werk al heel snel moeten zeggen en me ziek moeten melden. Het is heel naar, maar ik had geen keus en het beste is om naar je lichaam te luisteren en die heeft nu rust nodig!
Heel veel sterkte 

Ik kreeg medicatie van de huisarts maar dit deed helemaal niets. Ik ben momenteel 26 weken en ben in week 19 begonnen met acupunctuur want ik bleef spugen. In week 22 ging ik me eindelijk wat beter voelen. Ik kan helaas nog steeds niet werken en ben nog regelmatig niet lekker. Maar het is wel beter dan hoe het was.
Ik weet nu dan ik ongeveer 2 uurtjes per dag iets kan doen en de rest van de dag moet ik rusten, doe ik dit niet, word ik ziek. Je leert ermee omgaan.
Dus ik kan je echt als advies geven. Luister zo goed mogelijk naar je lichaam, rust, drink voldoende water. Ik vind het het lekkerste als het ijskoud water is. En koud fruit en koude groente zoals komkommer en tomaatjes etc

Ziek melden op je werk en luisteren naar je lichaam zou mijn advies zijn. Ook melden dat je zwanger bent. Dan hebben ze misschien wat meer begrip. Ik werk door omstandigheden niet. Ook tijdens deze zwangerschap ben ik daar wel een soort van dankbaar voor. Zou niet weten hoe ik mezelf naar een werkplek gesleept zou krijgen ? Succes!

Ik had precies hetzelfde.. duurde bij mij tm week 11 en daarna verdwenen alle klachten! Behalve de vermoeidheid eigenlijk..
ik heb het wel verteld tegen mijn leidinggevende, in overleg mocht ik wat uren minder werken (werk 36, toen max 24)! En heb me voordat ik t vertelde ook wel ns ziek gemeld. Kreeg alle begrip, maar wel ook aangegeven dat ik niet wilde dat rest van het team het wist. Was geen probleem!
Dus kom goed voor jezelf op en kijk wat jou zou helpen of wat je nodig hebt

Terug
Bovenaan