ziek wordt je van.....?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

even een vraagje , had net een discussie...

waar wordt je nu ziek van....

ik weet dat de meeste ziektes besmettelijk zijn en dat je dan vaak ziek wordt door speekseloverdracht ( hoesten, niezen, handvaten vast houden , vaatdoekjes etc etc..)

maar hoe zit het nu met op de tocht zitten en als je buiten bent en het is redelijk koud....

wordt je daar nu wel of niet ziek van??

wie weet dit..

alvast bedankt

liefs tobi

Ik DENK dat wanneer je in de trek zit wel verkouden kan worden en evt een zere nek.
Maar net zoals wanneer je op de grond zit dat je dan blaasontsteking krijgt geloof ik niet hoor. Of van op blote voeten lopen..

Haha, nee hoor van tocht wordt je niet ziek. En van de kou ook niet...

In de winter worden er gewoon meer mensen ziek omdat iedereen dan binnen zit en de virusjes zich makkelijker verspreiden binnen dan buiten.

uhh sorry, je weerstand wordt wel lager van kou dus die virusjes heb je dan eerder te pakken dus in die zin moet je niet in de kou gaan zitten  

wat toulouse zegt met een kleine aanvulling, door tocht/kou kunnen je slijmvliezen soms wel ns aangetast raken/schraal worden en daardoor ben je vatbaarder voor virusjes e.d.

gezondheid

mama van Rêve

tja... misschien is het grote onzin hoor, maar ik heb het idee dat je wel degelijk ziek wordt als je met je blote borst in de wind op de fiets zit en je een fles koud water over je heen gooit...

Terug
Bovenaan