Ziek ziek ziek

Ik zie het even niet meer zitten. Mijn dochter van 11 maanden heeft nog nooit doorgeslapen, moet altijd nog een fles midden in de nacht, en geloof me, na elf maanden ben je behoorlijk gesloopt.

Begin december is ze opgenomen geweest met nierbekkenontsteking waardoor ze een week lang een hele zware antibioticakuur heeft gehad met als gevolg dat al de weerstand die ze had opgebouwd weg was. Na de eerste dag dat ze uit het KDV kwam was ze alweer ziek. Een week aangekeken maar toen was ze zo ziek dat ze weer aan de antibiotica moest.
Vaarwel weerstand. Nu is ze weer ziek; hoge koorts, vekouden, verstopte neus, alle kwaaltjes die alle baby's in hun eerste winter doormaken. Bovendien houdt ze niets meer binnen. Ben zo bang dat ze over een week wéér een longontsteking heeft en dat ze weer aan de antibiotica moet. Ze kan zelf de ziekte niet onderdrukken en het wordt steeds alleen maar erger.
Wie heeft de gouden tip? Ik vind het niet erg als ze verkouden is maar dat het iedere keer steeds erger wordt en dat ze er zelf niet meer overheen kan komen vind ik op z'n minst gezegd; zorgelijk.
Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet het namelijk niet meer.
 
Er is wel iets van VSM homeopatisch spulletje, Kindival zoiets heet het geloof ik, tegen verkoudheid, of weerstand opbouwen, dat zou je misschien kunnen proberen. Maar ik zou toch ook weer naar de huisarts/kinderarts gaan voor het niks binnen houden, dat is toch niet zo goed. Helemaal als ze ziek is moet je toch goed eten/drinken.

Sterkte!!
Linda
 
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten meid. Het is al niet niks om zo weinig te slapen maar als je je kindje zo ziek ziet dat maakt het er niet makkelijker op.

Ik weet niet of ze ook last heeft van haar oren. Maar weet uit de ervaring van mijn werk dat het vaak het eerste jaar bij sommige kinderen erg is. Zeker als ze naar een kdv gaan. Daar pikken ze dan werkelijk alles op wat er heerst.

Een meisje bij mij uit de groep heeft ook de ene kuur na de andere gehad. Allerlei ziekenhuis onderzoeken opnames en ellende. Nu heeft ze sinds een tijdje buisjes en gaat het een stuk beter.
Niet alleen haar oren zijn over ook alle andere kwaaltjes gaan nu aan haar voorbij (behalve de gewone snottebellen) Ze is trouwens nu een jaar geweest.

Verder kan je er denk ik weinig aan doen. Het is echt een kwestie van weerstand opbouwen misschien wat extra vitamine?

Over het niets binnen houden. Het belangrijkste is vocht (dat weet je denk ik al met de ervaring die je hebt door het vaak ziek zijn)
Verder ligt verteerbaar eten als ze trek heeft.

En zodra je het niet vertrouwd gewoon naar de dokter ook al ga je tien keer te veel dan 1x te weinig. En vertrouw je moeder gevoel dat is vaak beter dan alle dokters bij elkaar voor de eerste "diagnose"

Heel veel sterkte.

doei
 
Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 10 maanden en was ook altijd ziekies of onderweg...2 antibiotica kuren en diverse pufjes in de babyinhaler...t mocht allemaal niet echt baten........heb zelfs bloed laten prikken of zij wel voldoende afweerstoffen aanmaakt.

Voor ons was de gouden tip .........en tot op heden gaat het een stuk beter met mijn meissie...Orthiflor junior (schepje helft tot 1e streepje)door de avondfles en daarbij Orthiflor vitamines junior. Ze krijgt na haar boterhammetjes tussen de middag een danoontje gemaakt van babyzuivel (AH) met een schep vitaminenpoeder en na warm avondeten als toetje weer danoontje met schep vitaminenpoeder.
Ik vond het heel eng om zelf te gaan dokteren en de 1e 6 weken gebeurde er niets maar ik merk nu dat ze wel verkouden is....maar ze trekt het veel beter en met dag of 2 is ze er van af...

voor het doorslapen van de nachten hebben wij inmiddels ook ritueel ....2 halve uien met beetje suiker naast haar bedje...theelepeltje thijmsiroop zodat ze zichzelf neit wakkerhoest van kriebelkeeltje, natte handdoek over koude verwarming voor RV in het kamertje snachts....en temperatuur rond de 17-17,5 graad ....(en ze heeft ventolin en flexothine uit mijn hoofd omdat ze iedere keer bronchitus had)

ons dochtertje gaat 3 dagen in de week naar kinderdagverblijf maar echt ziek is ze al even niet meer geweest...verder dan snotterneusje en verkoudheidje komt ze niet...

ze slaap snachts door en gaat op normale tijd naar bed (was voorheen savonds niet in bed te krijgen... en snachts iedere keer wakker)

Succes want ik weet uit ervaring dat het killing is - ik was zelf ook constant ziek omdat mijn weerstand ook zeer verminderde....(echinaforce slik ik en ook daar voel ik me beter bij)

Moet eerlijk zeggen dat ik het ineens weer leuk vind het hebben van een dochtertje en er zijn tijden geweest dat ik echt dacht "is dit het nou en waarom willen mensen dit".

hou vol....
 
Terug
Bovenaan