ziek zijn

hoi allemaal,ben volgens mijn berekeningen 9 wk zwanger en voel me echt heel moe en misselijk en veel hoofdpijn soms hele dagen liggen,ook me benen voelen zwaar aan.gaat dit echt na 3 of 4 maanden weg?alvast bedankt liefs wpe
 
Ik snap helemaal hoe jij je voelt, ik ben vanaf m'n 7e week ook verschrikkelijk ziek geweest. Elke dag de hele tijd beroerd, last van maagzuur, meerdere keren per dag overgeven en verschrikkelijk moe. Ik zit nu in week 15 en het gaat al iets beter, trouwens ook dankzij medicijnen tegen misselijkheid die ik van de huisarts heb gegeven. Toch kan ik wel merken dat het nu beter gaat. Toch is het per persoon heel verschillend is, ik heb ook verhalen gehoord van vrouwen die 9 maand lang last hadden.

Groetjes,
Margreet
 
Het is inderdaad voor iedereen anders :)
Mijn moeder had de 1e 3 maanden nergens last van, en was toen misselijk tot aan de bevalling; mijn zus was 3 maanden doodziek en toen was het binnen een week weg. Ik zelf heb helemaal nergens last van gehad!
Maar de *meeste* vrouwen voelen zich de eerste 3 maanden beroerd, en daarna is het over. En zoals hierboven gezegd, als het echt erg is praat er dan over met de huisarts, er zijn in elk geval tegen de misselijkheid medicijnen.
 
t gaat echt weg alleen waneer?????? ik ou t je niet kunne vertellen ik was de eerste drie maanden ook flink beroerd de tweede 3 maanden had ik energie als n gek en nergens last van en nu ben ik 28 weken maar heb het gevoel alsof ik weer net zwanger bent maar t ligt ook helemaal aan de persoon denk ik
ik ga van de kleinste dingen over mijn nek ik was net bij mijn buurman die was vlees aan t snijden ik keek ernaar en werd misselijk (ook als ik in de slagerij sta )
 
Hoi,

Dat is echt voor iedereen heel verschillend. Heeft er vooral mee te maken hoeveel hormonen er aangemaakt worden en hoe jouw lichaam daarmee omgaat.

Ik ben zelf met 38 weken en 3 dagen bevallen en ben ongeveer 36 weken hartstikke beroerd geweest.

Vanaf het moment dat Kay (morgen 10 weken) er was was alles direct over. Ik heb niet eens hoeven herstellen van mijn bevalling.

Sylvie
 
hoi,

ik werd zo rond de 8wk heel erg beroerd. het begon met de aftershave van m'n vriend hihi die ik normaal lekr vindt ruiken...ik kon het niet meer luchten en kreeg kokhalsneigingen. het werd steeds erger. als ik de ijskast opendeed werd het me helemaal slecht. ik kon niks meer ruiken...na een week kon ik ook al niks meer eten, ik ben zoooo ziek geweest overgeven overgeven en nog eens overgeven. in totaal was ik 6kilo kwijt van het spugen...ik was totaal leeg. ik dacht dit gaat nooit meer over, voelde me echt k*t.
maar opeen met een week of 12 was het met de noorderzon verdwenen...heel raar. ik kreeg weer trek en was niet meer de hele dag misselijk. een heerlijke opluchting was dat.
moe ben ik eigenlijk altijd wel geweest. niet extreem, maar ik slaap toch wel elke dag zo'n uurtje bij. en ik lig rond half10 toch weer erin.
verder kreeg ik rond de 20 wk heel erg last van suikerdalingen en bloeddrukdalingen...ik voelde me duizelig slap en trillerig...dat was gelukkig ook weer gauw voorbij...
toen kreeg ik weer een week lang last van hartoverslagen. dat was ook vrij eng.
nu heb ik (afkloppen) ff nergens last van hoor...dan alleen was sneller moe en pijn in m'n benen.
maar zo zie je maar; de ene kwaal is voorbij en de andere meldt zich al weer aan.
maar het hoeft echt bij jouw niet zo te zijn hoor. een vriendin van mij heeft de hele zw.schap nergens last van gehad, terwijl mijn nicht tot aan de bevalling boven de pot hing.
dit zijn natuurlijk 2 uiterste voorbeelden, maar je kan er wel vanuit gaan dat het bij een maand of 3a4 weg is hoor.
het hoort er allemaal bij meid!
geniet ondanks alles toch van je wondertje...
liefs van sandy 27wk
 
Terug
Bovenaan