Ziek

Hoe lang blijft een kind witjes, vermoeid en slapjes na een virusinfectie?? Ze is 4 dagen ziek geweest met hoge koorts en nu blijft ze al een week super wit en futloos. Dit is de eerste keer dat ze ziek is, ze is nu 16 maanden, dus geen idee wat normaal is?
 
Zielig hè? Ik herken het wel van mijn dochter. Ook al is ze vaak maar 1 a 2 dagen echt ziek (in de zin van koorts en hangerig), de week erna is ze dan echt nog niet zichzelf. Heel snel moe, weinig geduld etc. Dus na 4 dagen goed ziek zijn, kan het best wel even duren lijkt me. Succes! 
 
Onze dochter was vaaaaak ziek, 2/3 keer per maand tussen 4 mnd en 1,5 jr. En ik heb wel een aantal keer de huisarts/kinderarts bezocht. Hoorde er verder allemaal bij, opvang, en het was ook steeds wat anders. Maar wat ik steeds mee kreeg: het duurt wel tot 7 weken voor je lichaam een virus echt opgeruimd heeft. Dus wat langer doorsnotteren, hoesten, niet helemaal fit zijn, daar kijken ze niet van op. Wel als het opnieuw toeneemt, opnieuw koorts etc. 
 
Ja, ik vind het zo zielig. Ze is dus nooit ziek (gaat ook niet naar het kdv). En ze ziet zo bleekjes en wil niet echt eten. Maak ik me toch gelijk zorgen… Fijn om te lezen dat het niet gek is dat het wat langer duurt.
 
Mijn dochter ging zodra ze zich beter ging voelen altijd eten als een bouwvakker, even inhalen. ? Slecht eten en drinken hield soms wel even aan ja. Maar ik was er na een tijdje ook geruster onder omdat je het patroon gaat herkennen. 
Als je het spannend vind kun je altijd even de huisarts mee laten kijken he?
 
Terug
Bovenaan