ziek

Mijn zoontje York van 13 weken is al sinds een week erg snotterig en drinkt daardoor erg slecht, hij laat meestal de helft van z'n flesje over. Sinds gisteren heeft hij er koorts (38,8) bij en als hij huilt dan klinkt hij heel hees. Ik vind het zooo verschrikkelijk zielig, maar volgens het consultatiebureau kan ik weinig anders doen dan laten uitzieken (ik moest wel even checken of hij geen pijn aan zijn oortjes had en of het slijm er niet groen uitziet wat duidt op ontsteking, beide is niet het geval) Met meer dan 38,5 koorts mag hij niet naar het kinderdagverblijf dus ben ik met hem thuis gebleven en probeer thuis wat te werken wat niet meevalt na een nacht niet slapen (vannacht was de koorts hoger en heeft ie erg veel gehuild, ben veel met hem bezig geweest) en nu huilt ie ook regelmatig. Ik probeer wat vaker een half flesje te geven om zo toch aan de 700 cc voor vandaag te komen, maar of dat gaat lukken... Eigenlijk ben ik op zoek naar herkenning van iemand en de bevestiging dat er niets ergs aan de hand is en dat het inderdaad zoals het CB zegt over een paar dagen over zal zijn.... ik vind dit toch wel het moeilijke aan moeder zijn; het hulpeloos toezien hoe je kindje knorrend en snotterend wanhopig de tijd ligt door te komen.... (er zijn overigens tussendoor ook weer momenten dat hij ligt te lachen als ik naar hem kijk en hij kirrend/rochelend naar z'n baby-gym ligt te kijken).

Yolanda
 
Hier een meelevende moeder; ons zoontje is nu ook snipverkouden, tranende oogjes zelfs. Het is inderdaad er zielig. Een zoutoplossing in de neus helpt wel een beetje, dan lost het slijm op. Gewoon een spray bij de drogist te koop.
succes
 
Hallo,
Onze zoon van 15 weken is alweer verkouden. We hebben ook de zoutoplossing voor zijn neus. Ook hebben we Luuf voor baby's (drogist) voor op z'n borst. Dit doen we 'savonds voor het slapen gaan en het werkt best goed moet ik zeggen. Het is idd erg zielig. Hij was nl. de eerste week ook al snotterig, maar dat kwam weer door het uitzuigen van de neus na de keizersnee.
Maar wel zielig hoor dat pruttel.
Groetjes
 
O meid wat sneu he als je kindje zo ziek is en zich rot voelt.

Ik kan je een raad geven als je denkt dat het nodig is ga naar de dokter. je kan betet te veel dan te weinig gaan. Ze zijn er niet voor niets.
Dan kan hij ff naar de oortjes kijken en naar het keeltje.
Dat geeft je zelf misschien wat rust.

Verder leg ik voor Mara altijd een doorgesneden ui bij haar bedje.

En knuffel lekker veel.
Inderdaad kan het met kinderen heel snel omslaan het ene moment ziek, zwak en zielig en dan opeens weer vrolijk. Dat is heel normaal.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Yolanda,
Wij hebben een zoontje van 10 weken, en hij is afgelopen week ook zo snotterig geweest. Het beroerde is dat er niks uit z`n neusje komt.Het blijft er allemaal in. Maar een neusspray met zoutoplossing helpt wel. Hij ging op een gegeven moment ook alleen maar halve flesjes drinken,ben er mee naar de huisarts gegaan. Toen is hij helemaal onderzocht, konden niks bijzonders vinden. Alleen die verkoudheid. En nu drinkt hij weer als vanouds. Ze voelen zich gewoon niet lekker, als wij ziek zijn hebben we ook geen trek. Ik denk dat dat bij die baby`s ook is. Heb hoop!!! Komt allemaal weer goed.

Groetjes Natasja
 
Terug
Bovenaan