Ziek!

Hallo,

Ik zal me even voorstellen want ik zit eigenlijk bij het zwanger worden forum. Ik ben 24, mamma van Lion (22 maanden bijna).
Ik wil jullie graag wat vragen want ons kleine ventje is ziek....
Het begon zaterdag avond met koorts en overgeven. Hij moet heel erg hoesten en geeft daardoor dan over, dus niet 'los' overgeven. Zondag was hij de hele dag heel duf en hangerig. 's avonds had hij 40,5 graden koorts en hebben we de weekend arts gebeld. We zijn langsgeweest en hij heeft gekeken en geluisterd maar kon niks vinden. Wel schreef hij antibiotica voor en zetpillen paracetamol (had ik ook al gebruikt). Maandag en dinsdag waren hetzelfde maar dinsdag had hij wel weer een beetje gegeten, want dat deed hij daarvoor ook niet. Dinsdag op woensdag nacht weer niks dan hoesten, dus wij woensdag weer naar de huisarts. Kan ook niks vinden... Maar ondertussen heeft hij wel steeds 40,5 koorts. Gisteren was hij echt super duf en bijna apatisch, wilde ook weer  niet eten...
Nu is het zo dat hij 9 weken geleden een bcg inenting heeft gehad, tegen tbc. Wat hij heeft (koorts, hoesten, geen eetlust, hangerig zijn) zijn kenmerken van tbc. Maar bij de ggd zeggen ze dat het geen verschijnselen kunnen zijn van de inenting. Ze hebben ook zijn lymfeklieren nagekeken en die zijn niet bijzonder dik, dus dat zou ook goed zijn. Doordat hij een inenting heeft gehad kunnen ze niet meer testen op tbc met een mantouxprik. Dat kan alleen nog met een rontgenfoto, en dat willen ze niet doen omdat ze er geen reden voor zien. Vind  het zelf toch een  beetje raar en eng. Kan iemand mij hier zijn mening over geven?

Groetjes, Lionsmamma
 
Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee maar kun je zo'n röntgenfoto niet afdwingen?
Zeiden ze in het ziekenhuis dat ze er geen reden toe zagen of zei de huisarts dat?
Als de huisarts het zei zou ik het toch hogerop zoeken als je na de antibiotica geen
verbetering ziet. succes en beterschap met de kleine.

 
Eh tja, ik ben niet zo goed in afdwingen....  Maar ze zeiden bij de ggd (die gaat daarover bij tbc) dat ze er geen reden toe zagen. Ze vonden het ook niet echt een tbc hoestje. Ja, NIET ECHT, maar wat houdt dat dan in???

Nou ja, we zullen wel zien.

Groetjes, Lionsmamma.
 
HOi,

Als je je echt zorgen maakt zou ik er op staan dat er een foto gemaakt word. En misschien is er idd niets aan de hand nou ja jammer dan voor de foto maar je hebt wel zekerheid en maakt je minder zorgen daarom.

Zelf zou ik net zo vaak en lang langsgaan en bellen dat je je zorgen maakt over het hoesten en de tbc enz tot ze gek worden van je.  dat ze denken aaaahhhggg laat haar aub een foto laten maken.

Of gewoon iemand meenemen die wel durft te dwingen. Misschien dat je het dan voorelkaar krijjgt.

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor en alleen dat al vind ik genoeg reden voor een foto.

heel veel succes en vertrouw je het niet kan je altijd toch nog overleggen met de huisarts?

ps waarom krijgt hij een kuur als er niets te vinden is. Dan moeten ze toch ook iets denken, of vermoeden?

doei joyce succes
 
hoi,
Je hebt altijd recht op een "second opion" dus ik zou een andere huisarts bellen en daar een afspraak maken.

MIschien het beste een huisarts in een andere plaats,bijvoorbeeld de arts van je schoonouders of ouders,vanwege de familieband is het dan vaak makelijker een afspraak te maken en kennen de collegas elkaar ook niet .
veel succes!
Virginia, mama van Koray
 
Terug
Bovenaan