ziek

hoi hoi

ik heb een vraagje hebben jullie kinderen toen ze de de griep hadden ook van die kleine bultjes over het hele lichaam .Ik denk niet dat het de waterpokken zijn want dan worden het blaasjes maar nou hoor ik van iemand zeggen dat het meschien de zesde ziekte kan zijn en ik heb er over gelezen en kan 10 dagen duuren nou ik hoop het niet het is nu de vierde dag en ben er al doorheen wil niet meer slaapen de hele tijd gedragen worden de hele dag jengelig of huilen ik ben blij als het voorbij is heeft een van jullie dit ook wel eens mee gemaakt

groetjes jessica

hoi,
als je het niet zeker weet kan je altijd even naar de ha gaan. Milo heeft de 5e ziekte gehad. De 5e ziekte begint met koorts (zo'n 4 dagen, kan iets korter maar ook langer) en dan pas komen de vlekjes. De vlekjes zijn onschuldig en verdwijnen vanzelf. Onze kinderarts vertelde dat kinderen erg uit hun doen kunnen zijn in de periode van de vlekjes. Milo en Lior hebben het allebei vlak na elkaar gehad, Lior heeft er helemaal geen last van gehad en Milo had lang koorts en was hangerig. Het is dus echt per kind verschillend.
De 6e ziekte is ongekeerd. Begint met vlekjes en eindigt met koorts. Ook onschuldig.

Pas op met vlekjes die je niet weg kan drukken en een stijve nek, ga dan meteen daar de arts. Gelukkig komt dit zelden voor, dus je hebt waarschijnlijk te maken met de 5e of 6e ziekte... nog even geduld, het gaat dat binnenkort echt voorbij!

Sterkte!
Stephanie

Hee Jessica ik heb hier geen verstand van maar bij twijfel zou je even naar de huisarts kunnen gaan natuurlijk. Ik weet ook niet of je er een medicijn / zalfje of wat dan ook tegen hebt.
Beterschap voor de kleine!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Terug
Bovenaan