ziek!

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje Julia van 12 maanden heeft al zo 3 dagen flinke verhoging
en ze moet ook steeds overgeven.
Vanmorgen met haar naar de huisarts geweest,en nu heeft ze een kuurtje gekregen voor 5 dagen.
ik moest van de dokter haar veel drinken geven,maar dat is dus een heel groot probleem,
ze wil niks drinken en niks eten,heb haar al van alles proberen tegeven.maar ze wil echt Niks.
met pap eten komt het er net zo hard weer uit.
Ik maak me best zorgen ben zo bang dat ze uitdroogt.
Hoop echt dat ze morgen weer wat wil drinken anders heeft ze vandaag maar 1 fles melk op.

Groetjes Hendrika(die haar   zorgen maakt om haar kleine meissie)

Nou hier een mede-zorgenmaker :)

Iris heeft ook drie dagen koorts, huilt alleen maar, kan snachts niet slapen, een witte tong, kortademig en opeens (kom ik net achter) allemaal rode uitslag over haar hele lijf.

Ik ben gister naar de dokter geweest, maar kreeg mooi geen antibioticum mee. Veel laten drinken was het advies. Net als jij kan ik daar niks mee, want ze weigert het volledig.

Twee maanden geleden had ze een oorontsteking, toen heeft ze drie dagen niet gedronken. Net op het moment dat ik dacht 'dit kind moet naar het ziekenhuis', wilde ze opeens weer drinken. Goddank! Dus weet, dat ze wel een paar dagen zonder kunnen. Maar ondanks dat dat gebeurd is, vind ik het nu ook weer doodeng.

Maar goed, ik ga zo de huisarts wel weer bellen. over die uitslag over haar hele lijf. Liever een te overbezorgde moeder gevonden worden, dan dat ik te laat aan de bel trek.

Sterkte!
Groetjes Eva

Hoi hendrika,

Logisch dat je je zorgen maakt.

Mijn dochter nu 1 jaar  was voor 2 maand geleden ook zo ziek, alles wat ze at kwam er uit. Heb haar alleen maar verdunde fles aangeboden op het advies van de HA.
dus bijv. een fles van 180 met maar 4 of 5 ipv 6 schepjes voeding. Er kwam natuurlijk een boel retour, maar er bleef ook wel wat in. Ik had dus wel het geluk dat ze de fles wilde. brood en hapjes kreeg ze niet weg. Heb toen het iets beter ging, dan het ook eerst maar weer eens met 8 maand potjes gebrobeerd, en brood zonder korstjes.

Mocht zeker niet van die zoutoplossing geven, dat was alleen voor bij buikgriep.

Sterkte er mee, het is zo  ellendig om je kleintje zo ziek te zien.

quote: Eva_F reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-11-2008 10:55:16'));

Nou hier een mede-zorgenmaker :)

Iris heeft ook drie dagen koorts, huilt alleen maar, kan snachts niet slapen, een witte tong, kortademig en opeens (kom ik net achter) allemaal rode uitslag over haar hele lijf.

Ik ben gister naar de dokter geweest, maar kreeg mooi geen antibioticum mee. Veel laten drinken was het advies. Net als jij kan ik daar niks mee, want ze weigert het volledig.

Twee maanden geleden had ze een oorontsteking, toen heeft ze drie dagen niet gedronken. Net op het moment dat ik dacht 'dit kind moet naar het ziekenhuis', wilde ze opeens weer drinken. Goddank! Dus weet, dat ze wel een paar dagen zonder kunnen. Maar ondanks dat dat gebeurd is, vind ik het nu ook weer doodeng.

Maar goed, ik ga zo de huisarts wel weer bellen. over die uitslag over haar hele lijf. Liever een te overbezorgde moeder gevonden worden, dan dat ik te laat aan de bel trek.

Sterkte!
Groetjes Eva

Hi Eva,

Ik denk dat je even moet googlen op zesde (of evt vijfde ziekte) ziekte dan denk ik dat je een heel eind verder bent! Die begint ook met een paar dagen hele hoge koorts en vervolgens krijgen ze uitslag over hun hele lijfje!
Gelukkig is het verder relatief onschuldig.....

Beterschap met alle ukjes!

groetjes Saskia

klopt Saskia, het bleek de 6e ziekte te zijn. Gisteren weer naar de huisarts geweest, en die constateerde het.

Gisteravond dronk ze opeens weer een fles, goddank. Eten wil nog niet, maar ze lacht af en toe weer en huilt niet voortdurend. Een stuk beter!

Hoe is het met die van jou Hendrika?

Groetjes Eva

Het klinkt misschien heel gek, maar ik heb wel eens het advies gekregen als kindjes niet willen drinken, om ze cola waar de prik uit is te laten drinken. Kinderen zijn vaak dol op cola en het helpt gelijk als een kindje diarree heeft. Ik weet dat het niet het meest ideale drinken is, maar beter iets dan niets.

Met Julia gaat het redelijk,ze heeft vandaag warm eten gehad een 6 maanden potje en ook 6 maanden potje fruit,want stukjes komen er steeds weer uit,ze zal wel keel pijn hebben.
Gister had z eook warm eten gehad maar later op de avond er weer alles uitgegooid,waarna ze ook de hele avond bleef huilen.
Tot nu toe zit alles er nog in gelukkig.
Maar ze zit nog niet joepie in haar velletje,ze huilt veel,maar lacht gelukkig ook alweer wat.
Nu heeft ze sinds gisteravond ook rode plekjes op haar romp,dus mischien heeft ze ook wel de 5de of 6de ziekte ofzo.
Ik hoop maar dat ze snel beter word want we gaan Vrijdag een langweekend weg naar een vakantie park.
voor alle andere zieke kindjes heel veel beterschap.

Groetjes Hendrika.

Terug
Bovenaan