zieke oppas

A

Anoniem

Guest
hallo! ik heb een  vraagje; ik heb de oppas binnen de familie weten te regelen, hartstikke super natuurlijk, alleen heb ik nu een paar keer gehad dat ze net  ziek waren geweest, omdat ze  in hun huis oppassen, vinden ze het niet erg, en ze zijn  niet ziek genoeg meer om af te zeggen, maar vind het voor me dochtertje  soms wat eng. ze is nu 6 mnd, en krijgt op dit moment 2 tandjes, dus ze is wat vatbaarder. ik snap  dat je je kind  niet voor alles kan beschermen, maar wil ook niet een extra risico nemen.
aan de andere kant, krijgt ze zo misschien wel een goed immuunsysteem.
hoe gaan jullie hiermee om, of zouden jullie hiermee omgaan?
groetjes!

Hoi,

Ik kan mij best voorstellen dat je dat moeilijk vind, ik heb/had zelf ook moeite met het idee..
Mijn zoontje zit op de crech en de dag daarop was hij snotterig en aan het kuggelen..en dan denk ik alweer dat komt daardoor!!
Aan de andere kant kan je ook zo denken dat ze dan wel een beter afweersysteem krijgen..maar ja ik vind het ook zielig hoor als ze ziek worden!!Wat ik wel doe als hij thuis is is zijn handen en gezichtje even poetsen, ze pakken alles vast en hebben het in hun mond.
Veel succes

p.s is het een gastouderopvang?ben namelijk erg benieuwd hoe dat is.

groetjes!

Tja, best lastig. Maar je kan het toch niet voorkomen... Zelf kan je ook verkouden worden, en daardoor besmettelijk.

Eline had haar eerste verkoudheid al te pakken toen ze nog geen 3 weken was. Tja, grote broer was de week ervoor ziek geweest. En natuurlijk letten wij dan ook extra op de hygiene, het is niet altijd te voorkomen.

Toen Eline 10 weken was, heeft ze zelfs in het ziekenhuis gelegen met een flinke buikgriep. En ze gaat niet naar de creche of opvang oid.

Terug
Bovenaan