Ziekehuiskoffertje voor de baby

2 rompertjes
2 pakjes (of 2 omslagtruitjes met broekjes en sokjes)
mutsje (ook in de zomer)
dekentje of iets om te zorgen dat ze t niet in dat stukje naar buiten in de maxi cosi te koud krijgen
luiers zullen ze er wel hebben...

tja veel heb je niet nodig!
 
Twee grote pyjama's voor jezelf en ik las ergens dat het ook handig is om iets lekkers te snacken/snoepen bij je hebt, want dat kan je in het ziekenhuis niet vinden.
 
Deze lijst komt van www.babyopkomst.nl:
2 stel schoon ondergoed, inclusief voedingsbeha ’s of (bij flesvoeding) stevige beha ’s zonder beugels
2 pyama ’s
makkelijk shirt voor tijdens de bevalling
schone kleding voor als je naar huis gaat
2 pakjes voor de baby
2 rompertjes voor de baby
mutsje
sokken voor de baby
warm jasje of omslagdoek voor de baby voor als jullie weer naar huis mogen
telefoonlijst (om familie en vrienden te bellen na de bevalling)
telefoonkaart (voor de telefooncel)
fototoestel of filmcamera
iets te lezen
je dagboek
toiletartikelen voor jezelf
ponsplaatje van het ziekenhuis of, indien niet in bezit, verzekeringspapieren
indien in je bezit, kopie van de zwangerschapskaart van de verloskundig
iets om de baby in te vervoeren voor als jullie weer naar huis gaan

Vergeet daarnaast niet om de verzekeraar naar het kraampakket te vragen; als je om wat voor reden dan ook niet in het ziekenhuis bevalt (je bedenkt je, of het gaat onverwacht snel of zo) dan is het wel prettig die dingen in huis te hebben. Ook hiervoor en voor de periode na de bevalling zijn er zhecklijsten. Deze site heeft ze trouwens ook, kan ze alleen zo gauw niet vinden :)
 
Het is misschien iets heel kleins maar ik vond het wel een goeie:

Mijn collega (moeder van een dochtertje) adviseerde mij om, naast alle standaard zaken, iets van Labello of zo mee te nemen. Als je daar uren ligt te puffen dan is het wel prettig om je steeds droger wordende lippen in te smeren.

Groetjes,
Sanne
 
Ik heb ook nog ergens gelezen dat het verstandig is warme sokken mee te nemen. Veel vrouwen krijgen blijkbaar last van koude voeten bij de bevalling...

Groeten,

N.
39 wkn
 
Terug
Bovenaan