ziekenhuis bevalling

je moet even contact opnemen met je verzekeraar, maar in principe geldt er een eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling, die geen medische indicatie heeft. Je verzekeraar vergoedt een groot deel, maar ergens tussen de 200 en 400 euro zal het je waarschijnlijk wel kosten. Voor mij is dit geen reden om het niet te doen, ik vind het een prettig idee dat alles standby staat mocht er iets mis gaan en ik geloof niet dat ik een fan ben van thuis bevallen.....

Hoi,

Ik zag bij ons in de verloskundige praktijk dat als je een verplaatste thuisbevalling wilt (dus een poliklinische bevalling zonder medische indicatie) je dit niet vergoed krijgt van je verzekering en dat deze ca. € 400,00 kost (weet het exacte bedrag niet meer). Wij gingen zelf altijd uit van een thuisbevalling dus hebben we er geen aandacht aan besteed, maar zoals iemand al zei: wellicht is het afhankelijk van je verzekering. Je kunt het maar beter van te voren navragen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Gr. Tamara.

Het ligt eraan hoe je verzekerd bent. Ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd bij VGZ en ik zou het gewoon vergoed krijgen.

Kijk   je polis erop na of bel even met je verzekering. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Liefs, Marielle

Terug
Bovenaan