ziekenhuis bezoekje gehad

Hi meiden,

Ukkie was vandaag wel heel erg rustig... Zo rustig dat ik me aan het begin van de avond toch wel zorgen begon te maken!
Om kwart over 7 heb ik de verloskundige gebeld omdat ik zo toch niet de nacht in wilde.

We mochten meteen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje.
Daar troffen we onze eigen gynaecoloog. Ik heb nl. 2 jaar in het ziekenhuis rondgewandeld om zwanger te kunnen worden. Wat een verrassing dat we haar daar zagen!
Zij maakte meteen een echo en zag dat uk lekker bewoog. W.s. voelde ik het niet, omdat het gedraaid was en tegen de placenta aan schopte.
Toen een hartfilmpje. Ook dit zag er goed uit...

De gyn zag wel dat ik er doorheen zat en we hebben het een en ander besproken.
Eigenlijk moet ik woensdag bij de verloskundige op controle, maar dan ga ik naar het ziekenhuis op controle woensdagmiddag. Even weer kijken hoe het met ons wondertje gaat en dan verder bekijken....
Hopelijk duurt het nou niet meer zo heel lang, ik hoop dat ze me nu niet laten lopen tot de 42 wkn...

Weer een enerverend avondje achter de rug dus...

Liefs,
mama Peet

Hè, get Peet! Wat vervelend, dat je zo weinig "leven" had. Gelukkig hebben ze je gerust kunnen stellen in het zh. Fijn dat je eigen gyn er was, daar heb je dan gelijk vertrouwen in!

Ben benieuwd welke stappen ze nu gaan ondernemen mbt de bevalling, strippen, inleiden...
Ik snap wel dat het zo genoeg is geweest!

Vanavond mag ik weer naar de vk, maar die zal wel niet veel nieuws hebben.

Moet nu onze dochter gaan halen op de peuterspeelzaal. Later meer! Rustig aan hè?!?

Liefs, K

Wat naar dat je je uk niet goed volede bewegen, onzeker gevoel...fijn dat je meteen terecht kon en goed idee om gewoon ff te bellen, helemaal voor de nacht indd!

Ben benieuwd wat ze verder gaan doen, hoop voor je dat je je Uk snel ik handen hebt!

Ook ik heb een ziekenhuisbezoek gehad. veel weeen, vk zei dat t nu echt ging doorzetten, 1 tot 2 cm ontsluiting, en vanmorgen (ben er hele nacht geweest) zakte het zo weer af. vliezen zijn nog intact en ik kon zo weer naar huis gaan...ahhh wat een tegenvaler. had ik echt niet gedacht, maar ze hadden zoiets van rust thuis maar lekker uit, pff 2 nachten zowat niet geslapen en we weeen sturen ze je weer naar huis.

toen de vk zei dat dit wel zou doorzetten had ik er wel vertrouwens in..en toch laat mn lichaam we weer in de steek.

nou ja wel wachtten af...

Peet laat je ff weten wat de gyn zei?
en Kaskes hoe t bij de vk was?
lfs

Hi meiden,

Tjee, mama Peet, dat was wel even schrikken.
Wel heel fijn dat je meteen naar het ziekenhuis kon en dat ze je daar gerust konden stellen.
Onze kleine is ook erg rustig. Zeker op een dag als gister waarbij ik vrijwel de gehele dag voorweeen had voel ik hem/haar nauwelijks bewegen.
Mijn baarmoeder voelt dan echt als een harde voetbal en dat maakt gewoonweg dat de bewegingen niet voelbaar zijn.

Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest.
Zoals afgesproken heeft ze me gestript.
Ik moet zeggen, dat was niet bepaald een pretje.
Achteraf kon dat wel kloppen want alles zat nog pot- en potdicht.
Ze gaf zelf al aan dat het haar niet zou verwonderen als ik, zonder strippen, de 42 weken vol ging maken.
Nu hoopt ze dat het toch eerder op gang gaat komen. Maar mocht het zaterdagochtend nog steeds rustig zijn moet ik haar bellen en komt ze thuis langs om me nogmaals te strippen.

Het is nu 2 uur verder, maar behalve dat het allemaal een beetje beurs aanvoelt van onder is alles nog rustig.
Ik verwacht ook eigenlijk niet dat er vandaag meteen reactie op komt.
Misschien als er wat beginnende ontsluiting was, dan kan ik me voorstellen dat dit net het laatste zetje was.
Maar bij mij, nee, die kleine heeft het nog veel teveel naar zijn/haar zin.

Het mag wat mij betreft ook best een paar dagen blijven zitten, maar ik hoop wel heel erg dat het voor a.s. dinsdag spontaan komt. Ik ben de andere 2 keer thuis bevallen en dat zou ik dolgraag weer willen.
Ik ben nu eenmaal geen ziekenhuistype en voel me thuis veel meer op mijn gemak.
Fingers crossed dus maar....

Hopelijk zit er bij jullie meer schot in de zaak!

Tot horens, groetjes Vis79 (vandaag precies 41 weken)

Bloem, jij dus ook naar het zh! Wat balen zeg! Denk je dat je bijna je kindje in je armen gaat houden en dan houdt het weer op!!! Stom, stom, stom!
Probeer maar lekker uit te rusten, want als het doorzet heb je je energie nog wel even nodig.

Hoe is het met jou, Peet? Alles rustig?

En Vis ook al zo aan het wachten. Ik hoop dat het toch snel gaat starten voor jou! Dan kan je lekker thuis blijven.

Hier is alles weer kalm. Vannacht nog 2 of 3 keer gedacht dat het toch begon, maar na een half uur of zo was het dan weer rustig.
Die harde buiken van Vis herken ik wel. Heb ook de halve dag een voetbal als buik! Dat voelt zo zwaar, vind je ook niet?
Ik moet om 6 uur bij de vk zijn en daarna ga ik door naar de musical van groep 8. Morgen dus pas een update van mij verder!

Liefs, K

hoi meiden,

Hier is nog alles heel rustig.
Vannacht wel een vervelende nacht gehad.
Volgens mij had ik giga veel adrenaline door het ziekenhuisbezoekje. Ik kon mijn slaap niet vatten.
Op een gegeven moment moest ik naar het toilet en daar verloor ik veel slijm met een klein beetje bloed vermengd...
Dus ik kreeg ff wat hoop dat het toch zou gaan beginnen. Had in bed ook nog wat harde buiken gehad, dus hoopte op een beginnetje...
maar om 4 uur was alles gewoon nog rustig en ben ik uiteindelijk toch weer in slaap gesukkeld...
Verder heel de dag geen last meer gehad van slijmverlies. Wel harde buiken. Verder niks....
En dan duurt wachten echt lang... Maar goed... we wachten maar af..

Jee Bloem wat balen dat het niet doorzet.... Dan ben je heel de nacht op sjouw geweest en dan uiteindelijk weer naar huis... Balen!!! Neem je rust, als het straks doorzet, moet je enigzins fit zijn, toch???

Vis, spannend zeg... Ik hoop voor je dat je wondertje voor de 42 wkn komt!!

Kaskes, Ben benieuwd wat de VK zei. Gaaf he die musicals..> Ik heb hem dit jaar voorbij laten gaan. Voelde me alles behalve fit de dag van de musical en de volgende dag was het afscheid van de klas. Daar wilde ik dan uiteindelijk heel graag bij zijn.
Ben ik overigens ook niet geweest...
Maar goed....
Volgend schooljaar kan ik alles hopelijk weer meemaken!! Veel plezier vanavond.

Ik probeer morgen ff iets te laten weten, maar we moeten ook nog naar een feestje.. Dus als we van het ziekenhuis afkomen, dan willen we w.s. meteen doorrijden...
Dus weet niet of het er nog van komt om ff iets te laten weten morgen.
Maar jullie horen zo snel mogelijk wat de gyn zei.

Ben overigens erg benieuwd hoe het nu zal gaan, omdat ik nu in het ziekenhuis onder controle ben... Of ik dan wel thuis mag bevallen.. Als ik voor de controle van morgen ga bevallen mag ik iig gewoon mijn verloskundige bellen... Dus w.s. zal dat nadien ook wel mogen...
Nou ja... jullie horen het wel...

Liefs en tot gauw!
Mama Peet

De musical was erg leuk. Wat een lange lummels zijn het dan ineens (wij hebben 2 locaties waardoor ik groep 7/8 heel weinig zie). Ze zijn echt zo toe aan het voortgezet onderwijs.
Moest wel lachen om de ouders: Ben je nu alweer zwanger??? Ach man, de oudste is al 3 1/2! Dus dat alweer valt ook wel mee!
Dit was de groep van het jaar voor de zwangerschap, dus hoe die ouders daar bij kwamen??? Ik heb het een keer of drie gehoord, selectief geheugen denk ik bij de ouders.
Zo meteen ga ik naar school voor de jaarlijkse picknick met kinderen en ouders. Dan nemen ik onze dochter ook mee, die vindt het heerlijk om rond te keutelen op school. Is ook helemaal niet bang voor de kinderen of zo.

Wat een rotnacht zal je gehad hebben, Peet! Bah! En dan toch weer hoop krijgen bij het verliezen van slijm en bloed...
Ben benieuwd hoe het met Vis en Bloem is: hoe was jullie nacht? Rustig gehouden of zijn er toch nog spannende dingen gebeurd? ;-)

Bij de vk was alles goed. Bloeddruk nog laag!!! 120/70, vorige zwangerschap zat ie nu op de 130/90 of zo, dus we gaan voor de thuisbevalling!!!

Succes bij de gyn, Peet! Wil je nog graag thuisbevallen of heb je al vrede gesloten met een ziekenhuisbevalling? Laat maar weten hoe het was (na het feestje).

Tot later, liefs, K

P.s. Mijn neefje (1 jr 9 mnd)heeft misschien wel voorspellende gaven: Mijn zwager vroeg wie er morgen zou komen. Zijn antwoord: Boepa (= opa) en bibbi (= baby). Hahahahaha!

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje van mij.
Gisteravond kwam er toch wat reactie op het strippen. Verloor flink wat slijm vermengd met bloed.  Vandaag ook nog en het voelt  allemaal anders dan de afgelopen dagen.
Ook wat zeurende pijn in mijn onderrug.
Bij de eerste beviel ik de dag na het verliezen van de slijmprop.
Maarja, toen ging moeder natuur zelf haar gang. Nu is het op onnatuurlijke wijze "wakker geschud" , dus verwacht niet dat het nu ook zo snel gaat.

Maar ik ben allang blij dat er iets in gang gezet lijkt te zijn.
Verder is het gewoon weer afwachten.
En met ons nog heel veel anderen.
Mijn man is buitenom bezig met leeghalen van dakgoten, in de was zetten van de kunststof kozijnen etc. Hoe vaak hij niet door buren wordt aangesproken of er al "iets" is...de hele buurt is er mee bezig.
Qua telefoon is het al een week angstvallig stil, maar mailtjes krijgen we des te meer.
Vind ik wel gezellig, je moet toch wat als je zit te wachten.

Nou, tot horens weer!!

Terug
Bovenaan