Ziekenhuis geweest i.v.m. buitenbaarmoedelijke zwangerschap..

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties..

Bij de echo hebben ze geconstateerd dat het gaat om een Cyste in mijn rechter eierstok.
Deze is 3,3 cm groot en dus de reden van mijn pijnscheuten.

Morgen moet ik bellen naar de huisarts om mij door te laten sturen om deze operatief te laten verwijderen.

Nu ben ik net even internet op geschoten en de reden bij de cyste in een eierstok is dat er iets niet is goeg gegaan bij de eisprong.

Nu vroeg ik mij weer af en dat zal ik ook zeker morgen aan de dokter vragen, of ik daardoor niet zwanger raakt..???
Als deze de boel blokkeerd kunnen er ook geen zaadjes bij mijn eicel komen...

Althans eicel kan zowel rechts als links ontstaan..???

Morgen is mijn NOD maar het zal mij nu benieuwen of ik ongesteld zal worden...

In ieder geval zijn jullie nu weer even op de hoogte en het verhaal wordt morgen vervolgd..

In ieder geval jullie allemaal héél véél succes en hopelijk mogen we straks met z'n alle naar een volgend forum.

Liefs
Jeannette

Hoi,

Gelukkig is het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar een cyste is ook heel vervelend. Halen ze alleen de cyste weg? Of ook de eierstok? Maar om even terug te komen op je vraag. Ja, beide eierstokken produceren eitjes. Dus ook mensen met maar 1 eierstok kunnen nog zwanger raken. De kans is natuurlijk wel iets verminderd.(is mij altijd verteld)
Als ik zo vrij mag zijn: beinvloed dit jullie kansen om zwanger te raken?
Fijn dat er internet is! Kun je tenminste al het een en ander opzoeken. Kun je vragen bedenken voor de gyn. of alvast antwoorden vinden op bepaalde vragen.
Meid, het word dus een spannende periode voor jullie. Heel veel sterkte!

Groetjes, Kat

Hé Kat, nou gelukkig hebben ze internet dat je alvast op onderzoek uit kan hé..
Ik heb nog niet gehoord of dat het onze zwangerschap in de weg kan staan, en ik weet morgen pas wat ze verder gaan doen met weghalen.

Maar vervelend is het wel, vraag mij nu ook wel af of ik gewoon ongesteld zal worden en hoeveel procent kans heb je gehad met één eierstok..

Maar goed ik zet gewoon een aantal vragen op papier, want je blijft toch over een aantal punten zeer nieuwsgierig.. !!!!

Liefs
Jeannette

Hoi jeanette !!!

Wees gerust............. mijn ma heeft een BBZ gehad en ze hebben bij haar 1.5 eierstok weggehaald. De kans dat zij nog kind zou baren was 1 op de 100000.

6 mnd laten was ze zwanger van mijn broer, 6 maanden na mijn broer zwanger van mij.

Dus !!!!   Ondanks dat meid wens ik je veel sterkte !!!

groetjes,

Bianca

Hey meis..

Mijn schoonzusje had jaren geleden ook een cyste aan haar eierstok, vandaar dat ik gister ook aangaf dat het ook om een cyste kan gaan... Bij haar hebben ze de cyste incl eierstok weggehaald en ze was heel bang dat ze geen kinderen kon krijgen of minder kans had om zwanger te raken... volgens haar arts was er geen reden voor zorgen omdat de andere gezonde eierstok alles gewoon overneemt en er dus gewoon elke maand een eisprong is... Ze was na die operatie heel snel zwanger en heeft inmiddels een gezonde dochter en een zoon...
Dus kop op meid, komt vast goed allemaal!
Ik wens je iig heel veel sterkte en gezondheid toe.

liefs... Bats

hoi hoi

nou, je leest het, de berichten zijn positief!! ik wens je alle sterkte toe, en heel veel succes!!

liefs janine

Hoi Jeannette,

Nou da's even schrikken hoor! Maar je weet nu in ieder geval wel waar die pijnscheuten vandaan komen. Alhoewel dit ook niet leuk is om te horen.
Bij een vriendin van mij hebben ze een aantal jaren geleden ook een cyste bij de eierstok weggehaald; zij moest toen met spoed geopereerd worden. Bij haar kon de eierstok gewoon blijven zitten. Ze heeft nu trouwens twee gezonde jongens.......

Nou, ik word hier niet vrolijk van hoor! Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte en succes. Spannend hoor!

Heel veel groetjes,

liefs   SUUS

(Ik blijf je berichten uiteraard volgen)

Terug
Bovenaan