ziekenhuis geweest! wie ook cyclusanalyse???

Hallo meiden.

ik lees zo nu en dan mee en reageer zo nu en dan ook wel maar soms komt het er gewoon niet van ivm met mijn zoontje beetje druk,manlief die ziek is! maar ik ben bij het ziekenhuis geweest.. ik kopier het even van mijn site hoor

bij het ziekenhuis geweest!

We zijn  donderdag bij het ziekenhuis geweest voor onze kinderwens zoals jullie weten!het is een lang gesprek geworden!
Alles is opgeschreven standaard dingen vragenlijst!verder is er een echosopisch onderzoek gedaan bij mij , alles bleek in eerste instantie goed te zijn zover ze nu kunnen zien.Bij peter ook zijn zaad is ook goed! we hebben het volgende afgesproken:
we moeten nu op dag 1 van de cyclus het ziekenhuis bellen,op dag 3 wordt er bloed afgenomen, op de 11,12,13,14 dag krijg ik een echo om te kijken hoe mijn eicel zich ontwikkeld en of hij goed rijp wordt en uiteindelijk moeten wij als hij rijp genoeg is op dat moment ook een x klussen om te kijken hoe de zaadcellen bij de eicellen komen en of de zuurtegraad goed is in de baarmoeder en dat het zaad niet afgestoot wordt.
Als dit onderzoek gedaan is evalueren we het eind feb waarna ik begin maart mag beginnen met clomid!(als ik nog niet zwanger ben voor die tijd)daarna dit tot juni aankijken wat en hoe ik erop reageer en hoe het allemaal verloopt! daarna mag ik waarneer er in juni niks geen zwangerschap tot stand komt beginnen met iui (kleine uitleg waarom)omdat peter zijn ziekte ook mee kan spelen en ze daarin ons willen compenseren om toch sneller een positieve test te krijgen)laten we hopen dat het zover niet komt maargoed wie weet..de arts was een hele lieve dame die erg meeleefte met de situatie..ze denkt vooralsnog dat het misschien met clomid alleen ook kan lukken mocht dit binnen die maanden tot juni niet lukken dan worden we op de wachtlijst voor iui gezet best spannend dus allemaal.
De echo liet overigens vandaag zien dat er een hele dikke eiblaasje zat die op 15 mm zat best mooi dus! (het is dus zo dat de positieve ovulatie nog moet komen dat wil zeggen dat ik dus als een gek door ga testen (we klussen deze maand al veel)en dat ik hoop op een goed uitslag..de arts vond het bij mij er allemaal goed uitzien in eerste instantie dan peter zijn zaad was ook weer goed..gelukkig dus we hopen dat de natuur eens mee gaat werken..
tot zover dit..
op naar begin januari want de fertiliteitspoli gaat dicht in december dus de eerste cyclus (menstruatie in jan)mag ik bellen voor de echo s.
xxxx nice

ben benieuwd wie precies op het zelfde moment ook bezig met ziekenhuis bezoeken standaard testen en cyclusanalyse.

xxx nice

Hoi Nice,

Spannend allemaal he al die onderzoeken? Wij zijn twee maanden geleden met al die tests begonnen. Eerst bloed prikken op cd. 3 en daarna inwendige echo's. Vorige maand was rampzalig (veel te hoog fsh-gehalte dus was bang voor beginnende overgang!) en mijn menstruatie bleef voor het eerst in mijn hele leven wel elf dagen doorgaan. Bij de inwendige echo  was op dag 10 een follikel van 16 mm te zien en een paar dagen later van 13, huh? Samenlevingstest leverde ook geen levende zaadjes op.  Een week na eisprong op progesteron geprikt, bleek ook niet goed te zijn. Deze cyclus was mijn fsh 15, dus al een stuk verbeterd, maar nog min. 5 te hoog. De echo liet wel een follikel zien van 18 mm, dus dat was wel positief. Samenlevingstest was nu ook goed en nu klussen we dan maar iedere dag om hopelijk door die verouderde eierscalen heen te breken, haha! Op een gegeven moment weet je wel alles wat er in je lichaam speelt en het geeft ergens wel rust. Het is in ieder geval prettig dat je dingen waar je eerst over twijfelde uit kunt sluiten,. Ik had niet verwacht dat er helemaal niets te doen is aan een verhoogd fsh gehalte, dus als dat zo hoog blijft is de kans op een gezond kindje niet zo heel groot. Nou, ik hoop dat jij ook snel wat wijzer bent en alles wel  in orde blijkt te zijn.
Liefs Gwen

Terug
Bovenaan