Ziekenhuis geweest

Hoi Allemaal,
Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek met de gyn vanwege de 3 mk.
Ze zei dat ze nu wel verder willen kijken en we hebben meteen al bloed moeten afgeven voor het chromosomen onderzoek. Ook willen ze een stollingsonderzoek doen. Maar dan mag je schijnbaar 3mnd niet zwanger worden dus dat willen ze doen als ik de uitslag van het chromosomen onderzoek hebben ( 8wk) als ik dan nog niet zwanger ben.

Ook hebben ze me gevraagd of ik mee wil doen met de Alife- studie! Ik heb informatie meegekregen en dit ga ik eens heel goed doorlezen. want ik weet nog helemaal niet wat dit inhoudt!
Lijkt hetzelfde traject als jij nu loopt Dion! Jij hebt de uitslag van het chromosomen onderzoek al he? en hebben ze bij jou een stolings onderzoek gedaan?

Ik ben heel opgelucht! Zeker omdat de gyn me moed en vertrouwen  gegeven heeft dat het allemaal goed kan komen! Die bevestiging had ik even nodig.

Verder ben ik even weinig op het forum geweest omdat ik wat tijd voor mezelf nodig had. Maar ik kan er nu voor mijn gevoel helemaal tegen!

Dit wilde ik even met jullie delen!

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Ja bij ons hebben ze ook een uitgebreid bloedonderzoek gedaan (incl. bepaling stollingsfactor) en het chromossomonderzoek (beide onderzoeken tegelijk gedaan want dat spaarde tijd). Maar onze gyn heeft niets gezegd over 3mnd niet zwanger mogen worden. Hij spoorde ons zelfs aan om snel weer zwanger te worden omdat er waarschijnlijk toch niets uit de onderzoeken zou komen en het "gewoon" 2x pech zou zijn geweest. Nou ja, dat snel zwanger worden is gelukt (was 2e ronde weer raak) maar ook dat werd helaas weer een mk. Er is idd niets uit de onderzoeken gekomen, dus nu die ik mee met de alife-studie. Daar magje overigens pas aan deelnemen als er niets uit de onderzoeken gekomen is want ze moeten zeker weten dat er geen onderliggende oorzaak is voor de mk.

Veel succes en hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

groetjes,
Dion

Janneke, Ik had begrepen van mijn gyn. dat, als je net een miskraan gehad hebt dat je hormonen dan de invloed van die bloedtesten (naar de stolling) kunnen beinvloeden en dat ze daarom zeggen dat je niet zwanger geweest mag zijn in de afgelopen 3 maanden. Ik was dat wel, het was een week of 6 geleden, maar een vroege miskraam en de gyn. wildehet toch gewoon proberen, ze zei dat de testen wel over gedaan konden worden als de resultaten nog niet goed waren. Het ging ook maar om een deel van het bloedonderzoek begreep ik.

Er is bij ons niks uitgekomen, het chromosomenonderzoek is nog niet binnen, maatr daar verwachten we ook niet veel van. Meestal achterhalen ze de oorzaak niet. Wel gaan we meedoen met de Habenox studie (of alife, misschien) Heeft je gyn. het daar ook over gehad? Je kunt er meer over lezen in de topic van Dion.....

liefs Mickey

Hoi dames,
Ik verwacht eigenlijk niet zoveel van de uitslag van het chromosomen onderzoek maar je weet natuurlijk nooit. Ik heb met mezelf afgesproken om van het positieve uit te gaan anders maak ik mezelf helemaal gek haha!

Dion: hoe heb jij overwogen om mee te doen aan de alife studie en wat heeft de doorslag gegeven om mee te doen? Als ik dat mag vragen? Ik weet het namelijk nog niet of ik het wel wil...

Mickey: Ik heb nog niets gehoord over de habenox studie. Is dat weer iets anders dan de alife studie? Ik zal het in de andere topic eens lezen.
En hoe gaat het nu met je? Op het andere forum las ik dat vorige week je uitgerekende datum was? Kun je het een beetje een plekje geven?

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Dank je, het gaat wel goed met me, op de een of andere manier ben ik ook wel opgelucht dat die datum voorbij is, hij zat zo in mijn hoofd....
Ik zit nu weer in de wachtweken en heb woensdag een afspraak met de gyn. om me door te laten sturen naar Leiden. Ik heb mijn eisprong niet gevoeld deze keer, en mijn man is ziek, dus ik heb geen hoge verwachtingen van deze maand helaas.
Ik verwacht ook niet veel van de chromosomenuitlsag. We hebben hem nog steeds niet...

liefs Mickey

Hee Janneke,

Hoe ik heb overwogen om mee te doen met de Alifestudie? Antwoord is eigenlijk heel simpel: na een behoorlijk aantal positieve verhalen over het gebruik van aspirine(ascal), wilde ik dat ook gaan proberen. Tja, na 3 mk was het vertrouwen in mijn eigen lichaam toch behoorlijk ver zoek. En ik wilde graag die aspirine proberen. Onderzoek heeft in ieder geval aangetoond dat zulk een lage dosis aspirine niet schadelijk is, dus onder het mom van"baadt het niet, dan schaadt het ook niet", wilde ik dat graag gaan slikken.
De alifestudie  was voor ons de enige verantwoorde manier om toch kans te maken op het gebruik van ascal en zo mogelijk een gezonde zwangerschap te krijgen. Ik weet natuurlijk niet of ik het nu gekregen heb of dat ik fijn elke ochtend een placebo naar binnen zit te gieten, maar we hebben alles gedaan wat we kunnen. Geeft toch een fijn gevoel.
Ben overigens weer zwanger, dus we hopen dat alles goed blijft gaan dit keer (met placebo of ascal, dat maakt niet uit, als het maar goed gaat).

Heb net na een uur zenuwachtig naar de telefoon te staren toch maar een afspraak gemaakt bij de gyn. (De vorige keer ging het een paar dagen alter alweer mis, dus twijfelde of ik nu wel meteen moest bellen) Op dinsdag 25 sept kan ik terecht voor de 1e echo (met 6w3d). Hopelijk halen we die datum en krijgen we dan eindelijk een hartje op de echo te zien.

groetjes en succes met het maken van je beslissing.
Dion

Terug
Bovenaan