ziekenhuis of thuis?

Ik start maar weer eens een nieuw onderwerp. Misschien hebben we het er al over gehad, maar ach, geheugen is niet superbest.

Weten jullie al waar je wil/gaat bevallen?

Ik ga naar het zh, omdat de eerste een keizersnee was. Het is mij letterlijk prima bevallen.

Van de week ben ik voor de laatste keer naar de vk geweest. Op 10 november ga ik naar de gyn. Wij willen dat er nog wel een echo gemaakt wordt, want de eerste 2 waren kruinligging, waardoor de 1e een keizersnee werd, na vaccum en de tweede nog nét met vacuum kon. Ze bleken allebei een klein hoofd te hebben, dus mijn bekken zal wel niet zo groot zijn. Als nummer 3 nu een groot heeft, vraag ik mij af hoe zinvol het is om weer een zware bevalling te beginnen waarbij ik misschien toch weer eindig met keizersnee.
Nou ja, dat zijn zo mijn gedachtes. Misschien heeft iemand nog suggesties.

Groetjes,
Tamar

Hoi Tamar, ik ga ook, als alles natuurlijk goed gaat, na het ziekenhuis.
Bij de eerste wilde ik het zelf en vond het ook prima daar lekker die rotzooi niet thuis bloed en zo!
Ook duurde het toen al lang voordat de nageboorte kwam dus was blij dat ik daar was.
Bij de tweede moest ik zowiezo mijn vliezen waren al meer dan 24 uur gebroken en er gebeurde verder weinig, dus werd ingeleid en ook daarna kwam mijn nageboorte niet was erg veel bloed verloren en de opgeroepen gyn die kreeg m dr wel uit, was ook een man met gigaaaa grote handen lol!!!!
En nu wil ik het weer en ook de verloskundige vind het beter omdat ik zowiezo die bloedbad niet thuis zou willen hebben als de nageboorte weer niet komt.

En ik vind het ook een erg prettig idee dat ik daar ben hoor alles is dan toch dicht bij.

Groetjess Mina

Hoi Tamar,
Allebij mijn bevallingen zijn thuis geweest en nu wil ik ook weer heel graag thuis bevallen.
Ik vond het juist heerlijk niet weg met weeen en na de bevalling gelijk in m'n eigen bed. Maar ik snap jullie ook wel hoor.
Begin het wel spannend te vinden het komt toch steeds dichterbij. Vandaag precies 33 weken.
Vandaag bij vlk geweest. Vorige keer lag de kleine nog in een stuit maar hij of zij was gelukkig gedraaid dus ligt er helemaal klaar voor.
Was alleen niet zo goed gegroeid tov vorige controle 3 wk geleden dus moet maandag voor groei echo ben heel benieuwd. Mijn oudste was 9 pond en de jongste of bijna middelste was 8 dus kan me niet voorstellen dat deze heel klein is. Maarja de groei moet wel doorgaan. Dus is wel prettig en ook leuk om even een kijkje te nemen.

Gr. Janneke

Wij gaan naar het ziekenhuis.
Puur gemakzucht...
Tis niet ver, 10 á 15 minuten. En ik heb geen zin in die "toestanden" thuis.
Moet zeggen dat ik me denk ik meer op mijn gemak voel in het ziekenhuis dan hier thuis.
Niet omdat er artsen en pijnstillers zijn (alhoewel dat uiteraard wel mooi meegenomen is), maar hier in de bouw heb ik het gevoel dat iedereen dan kan meegenieten (kom eigenlijk van het platteland).
Wellicht zit dat tussen mijn oren, maar toch...

Zit nog steeds te twijfelen wat ik zal doen!
Eerste is in het ziekenhuis geboren en was een sterrenkijkertje. Ik vond het wel prettig in het zkh, alles bij de hand en zo'n eerste nacht toch wat extra steun en zorg!
Mijn ex wilde perse in het zkh maar nu ik er alleen voor sta is het misschien wel een mogelijkheid om thuis te bevallen! Is ook veel handiger met mijn zoontje van ruim 2...
En ik heb het geluk dat ik 5 minuten van het zkh af woon dus ik ben er zo mocht het nodig zijn!

Joyce

Ik wil thuis bevallen, vind het zelf wel fijn zoalng het natuurlijk goed gaat en anders ben ik tog wel snel in het ziekenhuis. word mijn eerste kindje en weet zelf niet hoe of wat maar aangezien het bij mijn schoonouders thuis is voel ik me eigen er wel goed bij. omdat mijn ma anderhalf uur hier vandaan komt verblijf ze samen met een vriendin in ons chaletje dus mocht het zo ver zijn dan is ze er ook zo.

grtz jessica

Terug
Bovenaan