ziekenhuis tas

Jaja..wat gaat er allemaal in de tas?!
Ik krijg een geplande keizersnede en zal dus een dag of 5 moeten blijven dus een andere insteek dan wanneer het je vluchttas is en je binnen een dag weer thuis bent... Toch ben ik benieuwd naar jullie hutkoffer-inhoud :)
Mijn lijst:
Ponsplaatje/afsprakenkaart en trouwboekje
Twee pyjama broeken
Zwart t-shirt
Trui
2 paar sokken
Crocks
4 keer shirt
2 keer voedingshemdjes
5 keer hoge onderbroek met pijpjes
2 keer (voeding) bh
Toiletspul: tandenborstel & tandpasta
haarborstel & haarelastiekjes
spiegeltje & pincet
mascara & camouflagestift
gezichtscrème
gezichtsreiniging & schijfjes
deo & desinfecteer
scheermesje
douchegel
shampoo
zoogkompressen
Kleine
1e setje
5 keer korte mouw rompertje (3 x mt56, 2 x mt62 )
5 keer shirt lange mouw(3 x mt56, 2 x mt62 )
2 keer broek mt56
4 paar sokjes
2 keer mutsje
Neuspompje
Speentje
Eigen dekentje
Bedknuffeltje (i.v.m. ligging hoofd)
Elastiek buikband van motherwear
Voedingskussen met extra hoes

Fototoestel & extra opgeladen accu
Telefoon & oplader
Leesvoer; tijdschriften en leesboek
Schrift en pen (voor bijhouden bv; poep+plas en eerste gebeurtenissen etc.)
2 keer wasnet. (1 voor mij en 1 voor de kleine;)
Symbolisch cadeautje voor mijn andere kinderen van de kleine
Geboortekaartje voor op de kamer en het ziekenhuisbord.
Het eten in het ziekenhuis is super dus dat hoeft niet mee:) Wellicht was sap/lekkers op de kamer voor visite.

Bij ophalen laatste dag:
de maxi-cosi; kleingeld rolstoel en jasje kleine; plastic tassen voor evt. cadeautjes en bloemen.

Nog wat vergeten?

Wauw, je bent echt goed voorbereid!! Thanx voor deze lijst, hebben we wel wat aan.. Mss nog een fotolijstje voor bij je bed met een van de eerste foto's? Verzorgingscreme voor je borsten? (Hebben ze daar ook vast). kolfspullen? Ik had zelf na mn vorige bevallingen wel iedere dag schone kleding nodig (ook ivm doorlekken) dus wellicht nog een joggingbroek/ vestje? (Vond ik bij sommige visite prettiger dan een pyamabroek..) Maar vlgs mij ben je aardig compleet!
Succes meid!
Liefs, mvtwee

Mijn complimenten! Ziet er heel netjes uit.

Zelf hoop ik natuurlijk te bevallen, dus heb een pyama gekocht met knoopsluiting, zodat de baby gelijk op m'n buik/borst gelegd kan worden.
Ook grote oma onderbroeken zijn aan te raden hoorde ik, ivm de grote maandverbanden.

Verder ben ik nu bezig met de kleertjes te wassen voor de kleine, zodat die ook in de koffer kunnen.

Wow wat een lijst :)) ben er vandaag ook mee begonnen. Hoe zit het met luiers? Zijn newborn luiers voldoende? Of zeg ik nu iets heel verkeerds en moet ik nog speciale luiers halen? Want ik weet wel dat ik iets moet met die grote speldjes, maar wat? Echt erg is onwetendheid bij een eerste kindje, dan doe je de simpelste dingen verkeerd... :$

Ik heb gewoon newborn luiers gehaald, van de kruidvat en pampers. Maar die hoef je niet mee te nemen naar het z-huis, die krijg je daar.
Idd grappig die ontwetendheid, ben razendbenieuwd naar alles!!

Mooi lijstje

Ik heb in ieder geval
Pepermuntjes, druivensuiker, sultana, knijpfruit
boekje ook voor je man
Het notitieboekje gevuld met tel nummers mocht je een mobiel vergeten of leeg zijn
Het boekje van de kraamzorg
Slippers
Warme sokken

Ga straks mijn tas even aanvullen
Zoogcompressen, crème, kadootje, pen, videocamera, kleertjes, haarclip

Dus nog genoeg te pakken hmm grotere tas halen denk ik

Terug
Bovenaan