Ziekenhuis tas

Hey dames.

Wanneer zetten jullie de ziekenhuis tas klaar en wat doen jullie hierin?
Ik wil hem deze week gaan pakken maar heb het idee dat ik dingen ga vergeten. Dus ik hoor graag de tips van jullie.
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?
ponskaart van het ziekenhuis;
verzekeringspapieren;
adressenboekje of -lijst;
foto- en/of videocamera;
fotorolletjes, videocasettes, extra batterijen;
telefoonkaart (in het ziekenhuis mag je je mobieltje niet gebruiken);
je baby's eerste kleertjes en eerste knuffel;
twee nachthemden of T-shirts;
warme sokken (voor tijdens de bevalling);
pantoffels;
onderbroeken (grote!);
voedingsbeha('s);
zoogcompressen;
makkelijke kleding voor na de bevalling;
toiletartikelen;
bril (als je contactlenzen draagt);
lippenbalsem voor als je droge lippen krijgt;
boeken en tijdschriften;
autostoeltje (voor als je baby mee naar huis gaat).

Dit lijstje gebruik ik.

Liefs Danielle

Ik heb op mijn lijst ook nog de volgende dingen staan:
druivensuiker
eten/ drinken voor je man
haarelastiekje
make up+ make up remover

ik wilde de tas eigenlijk deze week even klaarmaken; niet dat het officieel al nodig is (ben nu 34+2) maar gewoon voor mijn eigen gevoel dat ik alles geregeld heb.

Je mobiel mag je wel gebruiken alleen niet bij apparaten zoals hart bewaking enz.
Dus wel op de kraam afdeling ;-)
Mutsje voor de baby en evt een jasje!
Als je slim ben op het ziekenhuis hebben ze van die net onderbroeken erg makkelijk om aan te trekken met die geweldige lappen voor tussen de benen.
Neem daar een 2 of 3 van mee naar huis ideaal heb ik bij onze eerste ook gedaan zit makkelijk trekt niet en nadien gooi je ze weg.
Badjas misschien??
Ik wiol proberen thuis te bevallen dus hopelijk heb ik het niet nodig maar ik zet hem wel klaar de tas.
Oja een schoon shirt voor je partner en evt voor hem deo!!!!
S6 allemaal.

Verdere telefoonnummers die je nodig hebt. Van mensen die je al eerst wil bellen. Een rietje... om makkelijk te kunnen drinken als je ligt. .Kleingeld om te parkeren.. En heb jij een fototoestel waar rolletjes in moeten?? Vaak hebben ziekenhuizen wel een voorlichtingsavond, is ook wel een aanrader dan heb je het allemaal ene keer gezien.
Er staan erg veel lijstjes op internet en in tijdschriften ... stel hier je eigen lijstje uit samen.

Hey dames.

Bedankt voor jullie reacties.
Dit lijstje heb ik van deze site gehaald. (heb alleen niet alles goed gelezen:)
@kolnkit Bij ons in het ziekenhuis mag je idd ook gewoon mobiel bellen op de kraamafdeling. Die netonderbroeken heb ik ook in het kraampakket zitten, maar als ik er aan denk zal ik er van het ziekenhuis een paar mee nemen.
@mamava haha nee hoor wij hebben al jaren een digitale camera, had niet gezien dat dat ook op het lijstje stond:).

Liefs Danielle

hey,

mijn tas staat al klaar!
je weet het nooit.

druivensuiker vind ik zo'n goed idee!
even wat extra energie.
veel onderbroeken is ook erg handig, het vloeien is in het begin zo vervelend!!!
ondanks zo'n mega kraamverband kun je nog makkelijk doorlekken, ik moet er niet aan denken dat ik dan te weinig schoonondergoed heb, stel dat je een nachtje moet blijven.(bah)!

denk ook aan de maxicosi!!!

groetjes dion

Terug
Bovenaan