ziekenhuis, thuis, inleiden...

ik lees dat sommige meiden al weten dat ze worden ingeleid.

ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de keuze voor wel of niet ziekenhuis, voor zover je die keuze hebt dan en of je nu al weet of het een keizersnee of inleiding wordt oid.
ben ook benieuwd of je een keuze maakt op basis van pijnbestrijding al dan niet.

zal zelf de spits afbijten dan:
ivm een fluxus de vorige keer, moet ik nu verplicht in het ziekenhuis bevallen, maar wel onder begeleiding van de verloskundige, een medium risk noemen ze me. Moet dus gewoon afwachten, wanneer de kleine plannen heeft om eruit te komen..
enne ik kies niet per definitie voor pijnbestrijding, maar  na de vorige ervaring sta ik er niet afkerig tegenover (toen heb ik een ruggeprik gehad)

greetz

Hai,

Ik wil heel graag thuis bevallen. De vorige keer kon dit niet ivm tekort aan verloskundigen en niet vorderende ontsluiting. Ik heb toen een pethidine prik gehad en sta ook niet afkerig tegenover verdoving, maar wil heel graag thuis bevallen dus neem ik het voor lief. Tenminsten als de kleine netjes is gedraaid, maar dat hoor ik vanmiddag. Dus ff duimen.

Groetjes Patries

Hoi,

Ik ben vorige keer in het ziekenhuis bevallen wegens vroeggeboorte.
Ook vanwege die vroeggeboorte en 2 vroege miskramen loop ik nu bij de gync. en ga dus weer in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het helemaal niet erg, vind het wel een veilig idee dat ze alles bij de hand hebben.
Moet alleen wel op tijd naar het ziekenhuis bevallen, want de 1e bevalling ging al snel, meestal gaat de 2e nog sneller.

Groetjes,
Angel

hoi! Ik wordt ingeleid.
Met 38 weken, waarschijnlijk. Dus in het ziekenhuis, het is hier ook niet anders mogelijk. Thuisbevallingen doen ze hier niet. Pijnstilling heb ik beide keren niet gehad. Sta er wel open voor maar doe het liever niet omdat er meer complicaties op kunnen treden en het een gevaar kan zijn voor de baby (vaker kunstverlossing volgens mijn gyn). En dat extra risico wil ik niet lopen. Maar als ik het niet meer trek en het niet anders kan dan moet het maar.

groetjes!

hoi hoi,

Ik hoop dat ik thuis mag bevallen.
Van mijn zoon ben ik ook thuis bevallen en ik vond het heerlijk!!
Maar ik ben wel zo realistisch, dat als er ook maar iets is, dat ik dan gewoon naar het ziekenhuis ga hoor!!!
Maar we hebben ruim 2 jaar in het ziekenhuis rondgelopen vanwege een kinderwens en heb het ziekenhuis wel een beetje gezien moet ik eerlijk zeggen!
Het enige nadeel dit keer van thuis bevallen is dat ik beneden een bed neer moet zetten.
De ambulancebroeders komen me nl. niet boven halen als er complicaties zijn...
ja ze komen me wel halen, maar dan moet ik zelf de trap af lopen.. Ze gaan me niet tillen...
Want met mijn zwangerschapskilo's kom ik boven de arbogrens uit...
Tja het is zo... na de bevalling mag ik gewoon mijn eigen bedje in en kan het bed beneden weer opgeruimd worden...

Morgen zetten we het alvast standby in de garage, want het staat nu op zolder.
Dan hoeven we het alleen nog maar binnen te zetten op het moment supreme...

Grtjs
mama Peet

Mama Peet,

Dat was bij mij eigenlijk ook het geval, dat ik in de woonkamer moest bevallen. Daar heb ik dus absoluut geen zin in dus wou ik poliklinisch bevallen. Nou blijkt dat de assistente van de vk een foutje heeft gemaakt bij mij. Hier nemen ze je gewicht voor de zwangerschap dus ik mag gewoon thuis bevallen en ook gewoon boven in mijn eigen bed. Ben nou 107 kilo Hoe zwaar ben jij als ik vragen mag????? Hoef je geen antwoord op te geven hoor hahahaha.
Maar goed, ondertussen ligt hij nog steeds in een stuit dus tot nu toe lijkt het een keizersnee te gaan worden. Volgende week echo maar de vk ziet het nog niet gebeuren dat ie gaat draaien.

Groetjes Patries

De eerste keer is het een ziekenhuisbevalling geworden door te hoge bloeddruk. Ik vond het achteraf helemaal niet erg, maar zou deze keer wel graag thuis willen bevallen. Het lijkt me wat relaxter met al een oudste die rondhobbelt. Die wordt dan opgehaald door mijn ouders (staan hier tegen die tijd vlakbij op de camping), maar nog wenselijker: ze slaapt gewoon door! Ik wil dat zij er zo snel mogelijk bij is en zo min mogelijk stress ervaart. De tijd erna wordt al enerverend genoeg denk ik.

K

Terug
Bovenaan