ziekenhuis ZWOLLE en Harderwijk

Graag wil ik jullie ervaringen over het bevallen in deze 2 ziekenhuizen.
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, de 1e bevalling was in het StJansdal in Harderwijk.
Dit is op zich aardig goed bevallen,maar zit nu te twijfelen of ik dit keer in de Isala
Klinieken in Zwolle zal bevallen (heb medische indicatie vanwege medicijnen).
Ik woon ertussenin, dus qua afstand is het allebei hetzelfde.

Graag jullie mening!!

groetjes Alies

Ik heb er helemaal geen ervaring mee (woon in buurt nijm) maar zou je adviseren om bij beide ZH rondleiding te vragen over kraamafd en verlosk. De manier waarop op je vragen wordt geantwoord, waarop je wordt behandeld zegt vaak al veel over hoe je rondom je bevalling begeleid zal worden. En misschien heeft ene zh iets dat andere niet heeft (in nijm heeft ene zh kraamsuites: dit betekent dat je in 1-pers,kamer lig waar je ook bevalt, alles is er aanwezig, en nog veel meer voordelen, bijv partner mag op kamer blijven slapen, evenals kindje). Dat was voor mij de reden voor dat zh te kiezen!!
Succes met maken van je keuze,
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoihoi

ik zou ook even bij beide zhuizen een rondleiding vragen. ik ben op 26 sept thuis bevallen van een dochter en moest daarna met spoed na t ziekenhuis gebracht worden.

dit werd t sophia en ik heb er slechte herinneringen aan.. t was er te druk die nacht te chaotisch enz t ziekenhuis heb een boel dingen verkeerd gedaan ben 3700ml bloed verloren en snachts om 12 uur geopereerd en 2 bloedtransfusies gehad...
normaal blijf je dan een paar dagen int zhuis ik was donderdagochtend om 11 uur ontslagen.de verpleging had nauwelijks tijd voor me en dit kwam omdat t ontzettend druk wa sgaven ze later toe er was een babyboom ( volle maan:p)

ook heb ik aan buitenkant hechtingen die oplosbaar zouden zijn nou waarshijnlijk niet nu 4 weken later zitten ze er nog! ik had ook medicatie moeten hebben vanuit tzhuis en staaltabletten dit allebei heb ik ook niet gehad.
voordat ik weg na huis mocht zouden ze me andere infuus vd ambulance die nacht eruit halen half uur later zat die er nog in auto was al bij ingang gezet.
had mn ontslagpapieren al en toen werd er gevraagd is er wat of wil je niet met je kleine meid na huis ( die was die nacht mee) nou zei ik voordat ik ga wil ik wel van dat infuus af haha ( nu kan ik er om lachen toen niet)

mijn zus is die zondag 4 dagen later dan mij bevallen die heeft een zhuisbevalling gehad en verder helemaal geen klachten goed behandeld enz dus ik had gewoon DIKKE VETTE PECH t enigste waar ze bij mn zus niet op haden gelet was manier van persen zodat ze eruit kwam te zien als een vampier.

ieder verhaal is dus verschillend en ik zou gewoon een rondleiding vragen.
op t moment van je bevalling kan natuurlijk in beide zhuizen weer een hele andere sfeer hangen heb al een x eerder int sophia gelegen en toen niks geen klachten over t ziekenhuis.

hoop dat je iets met mn verhaal kunt

liefs miranda

Als het St. Jansdal redelijk goed bevallen  is, dan zou ik daar gewoon weer naar toe gaan. Onlangs ben ik op kraamvisite geweest bij iemand die in de Isala is bevallen. Na haar bevallingsverhaal gehoord te hebben, zou ik je keus gewoon bij het "oude vertrouwde" houden.
Gr. Marieke

Hoi!
Ik ben bevallen in Zwolle. Ik moest er onverwacht heen en de bevalling opzich was geen succes. Maar dat lag aan de situatie en niet aan het ziekenhuis. Wel deden ze erg moelijk over pijnstilling. En dat na 2 dagen weeen en een kind dat "sterrenkijker" was, vond ik erg vervelend. De gyn had een aparte manier van benaderen...maar goed...er lopen daar veel gyn's rond, dus dat zegt ook niets. De kamers daar vind ik erg armoedig. Het is dan ook een oud ziekenhuis en dat is te zien. kapotte stoelen...vensterbanken met scheuren en kleine kamers. Ik lag op een kleine 2 pers kamer, met tussen mij en een andere vrouw een oud gordijn. Zijn kleine dingen, maar viel mij (en anderen wel op)
De  verpleging was erg lief. Wel ging het ontslag raar. Ik moest eerst persee kunnen plassen, voordat ik naar huis mocht, maar toen het puntje bij paaltje kwam heeft niemand dat meer gecontroleerd en kon ik zo weg. Ik moest zelf vragen of er nog iemand naar mijn zoon kon kijken. Zijn maag was gespoeld en hij bleef maar spugen. (vacuumpomp) Dat kijken, werd vragen"hoe gaat het met uw zoon" en er werd een blik in de wieg geworpen en dat was het..ik mocht gaan. Maar goed, misschien was het erg druk. Een vriendin van mij is in harderwijk bevallen en was daar erg tevreden over. Succes met je keus!

Terug
Bovenaan