Ziekenhuis

<p>Hi allemaal!</p><p>Ik wil even mijn verhaal kwijt. Vandaag een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht omdat wij inmiddels 1,5 jaar bezig zijn. Helaas tot op heden zonder het gewenste resultaat. Het zaad van mijn man is helemaal in orde en ze hebben bij mij vandaag mijn eierstokken en baarmoeder na gekeken. Deze zagen er keurig uit. Nou willen ze wel deze cyclus meekijken en mag ik volgende week weer terug omdat ze dan mijn baarmoederslijmvlies gaan meten.</p><p>Nou het volgende waar ik een beetje van schrok. Mijn arts zei dat als het baarmoederslijmvlies in orde is dat we het nog maar 6 tot 12 maanden op de normale manier moeten proberen omdat als we de medische molen in zouden gaan we ook maar 30% kans zouden hebben op een zwangerschap. <br />Tenzij we er echt op zouden staan direct de medische molen in te gaan.  <br /><br /></p><p>Ik vind het best vreemd dat ze zeggen dat we het nog maar 12 maanden moeten proberen omdat we er al 18 op hebben zitten. Ik had verwacht dat ze meer zouden kunnen doen. <br />Maar wellicht waren mijn verwachtingen gewoon te hoog.</p><p>X</p>

Hmm dat klinkt raar. Wij werden wel direct na een jaar ‘zelf thuis proberen’ direct geholpen in een kliniek, maar bij ons is er een duidelijke oorzaak gevonden. Misschiej dat dat het verschil maakt?
Ik daxht trouwens dat iedere zwangerschap 30% slagingskans heeft, ook de natuurlijke.
Anders nog een (telefonische) afspraak makrn?

Het ligt ook aan de leeftijd en een beetje per arts of ziekenhuis verschillend hoe ze erin staan. Ik zou gewoon extra aandringen, heb ik ook gedaan toen ik de tweede keer snel wilde starten. Genoemd dat ik het niet langer volhield etc. Succes!!!

Als je al zo lang wacht, is dit wel een teleursteing snap ik! Maar gelukkig is er bij jullie niets aan de hand!! Dat is nl echt vervelend. Bij jullie kan het dus nog gewoon op de normale manier lukken. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar dat kan bij een arts ook nog weleens meespelen bij zijn advies.

Meestal doen ze pas na 2 jaar iets, tenzij er een medische oorzaak is dat het niet lukt. De reden daarvan is simpelweg omdat behandeling geen grotere kans heeft op slagen dan de natuurlijke manier, dit omdat alles normaal functioneerd en daarnaast is behandeling mentaal en fysiek heel ingrijpend! Snap dat het frustrerend is, had ik ook maar probeer geduldig te zijn.. bij ons was uiteindelijk het probleem dat we te vroeg stopte met gemeenschap omdat ik een positieve ovu test had maar in het ziekenhuis bleek dat mijn eisprong wel 4 dagen duurde en dus we op het moment van positieve test nog even door moesten... misschien heb je er wat aan!! Succes en probeer positief en geduldig te blijven, als blijkt dat het echt niet lukt zul je echt de juiste hulp krijgen 

Terug
Bovenaan