Ziekenhuis

Hoi allemaal

Ik heb week in ziekenhuis gelegen ben nu 30weken zwanger ..

Ik had erge pijnn in me rug ik heb weeën remmers gehad ..

En toen moest ik blijven want me baarmoedermond hals vonden de artsen te kort 16cm dus kreeg voor de zekerheid longrijping prikje ..nu ben ik weer thuis moet wel verplicht rustig aan doen maar goed alles.goed maar nu volgde ... Ik had eerst voor me zelf.een geplande keizersnede in gedachte mocht ook .. maar nu willen ze liever dat ik normaal ha bevallen in het ziekenhuis ikzelf vind best wel spannend ben heel erg ondzeker of ik dat wel kan ..
Ben niet zo groot of sterk en heb fibromyalgie.. en tja gek om te zeggen ? alles.is van onder bij mij nog strak ben heel bang voor uitscheuren enz en tja trekt dan alkemaalmwel.weer terug of blijft allemaalmwat.losser?
 
Het is haast niet te geloven, maar het word gewoon weer helemaal normaal (in mijn geval in elk geval). Maar niet al op dag 1, het heeft even tijd nodig.
Ik was zelf een beetje uitgescheurd, maar had hier niks van gemerkt (had geen pijnstilling). Je bent op zo’n moment met andere dingen bezig.
De bevalling zelf was uiteraard geen pretje, maar gelukkig (weer in ons geval?) ook niet traumatisch.
 
Hoi Girlsmoms! Uitscheuren of een knip krijgen we bijna allemaal. Bij mijn bevalling viel het uiteindelijk mee en heb hier weinig last van gehad. Als je een keizersnede krijgt duurt het herstel een stuk langer en zal je langer pijn hebben dan wanneer je op de natuurlijke manier bevalt.

Vergeet niet dat je lijf ervoor gemaakt is om te kunnen bevallen. Ook met reuma kan dit. Ik heb een vriendin met ernstige reuma die al 2x natuurlijk bevallen is. Je mag in jezelf geloven. Jij kan dit! ❤

Als je uiteindelijk toch heel graag een keizersnede wilt kan je natuurlijk je angst blijven bespreken met je gynaecoloog. Die zullen je geruststellen of toch met je meegaan om een keizersnede uit te voeren.
 
Mocht je de keuze ook nog hebben.om uit te scheuren of te knippen. Laat ze zolang mogelijk wachten met knippen. Bij mijn 1e geknipt. Egt wel 3 weken goed last gehad. Mijn 2e flink gescheurd en dan bedoel ik vanaf de plasbuis tot aan de anus. Maar heeft ze gelukkig niet geknipt. Daar heb ik maar 3 dagen egt last van gehad. In ziekenhuis willen ze wel vaak snel de schaar erbij pakken.
 
Hoi bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik heb donderdag gesorek in ziekenhuis heb gevraagd of ze.me informatie kunnen geven en, mis dat beetje gerust steld.:)
 
Ooo ik snap je helemaal. De hele gedachte dat een kindje door je vagina naar buiten moet... Brrr... Past dat wel? Kan ik dat wel? Ben ik fit genoeg? Wordt alles ooit nog weer een beetje gewoon daarna... HOE DAN???

ik was zo onder de indruk van wat een kracht er in mijn lijf zat tijdens de bevalling. Ik ben te zwaar, zeker niet sportief, maar at gezond en doe mijn best. En eenmaal aan het bevallen waren alle zorgen weg. Ik ging dit kunstje "even" klaren. Er zijn zoveel vrouwen die dit hebben gedaan... Wat zij kunnen kan ik ook! En de gedachte dat ik in het ziekenhuis was en er hulp was indien nodig stelde me helemaal gerust. Misschien helpt mijn ervaring je bij de keuze. ☺️ Goed van je dat je het gesprek aangaat! Dan kan je vast en zeker een keuze maken die goed voelt.
 
Terug
Bovenaan