ziekenhuis

hoi meiden
ik wil graag poliklinisch bevallen (ga ik ook doen )
maar hoe gaat het in zijn werk?
als het zo ver is moet je gewoon naar het ziekenhuis gaan of komt eerst de vk ?
komen ze dan ook kijken hoeveel ontsluiting je heb?
En soms hoor je weleens dat iemand een soort rondleiding krijgen hoe en waar je moet wezen in het ziekenhuis en dat je dan ook de kamer te zien krijgt waar je gaat bevallen

was zo maar benieuwd hoe het bij jullie ging

moet volgende week wel weer naar de vk
maar vroeg het me nu af
24 weken
 
hoi

ik wil ook poliklinisch bevallen.
ik heb het er met de vk over gehad, en die zei dat als je weeen om de 5min hebt dat je dan pas naar het ziekenhuis mag gaan ofzo...nou, lekr op tijd he?
en van te voren komt de vk nog langs om te kijken naar ontsluiting etc.
doei
gr, sandy 23wk
 
De verloskundige komt eerst bij je thuis en als je 6 cm ontsluiting hebt (komt waarschijnlijk overeen met weeen om de 5 min.) dan mag je naar het ziekenhuis. Gelukkig woon ik 2 min. van het ziekenhuis af!
 
bovenstaande klopt wel ongeveer, wij zijn laatst op n voorlichtingsavond geweest over bevallen, thuis en in t ziekenhuis, misschien organiseren ze dat bij jou ook in de regio wel, maar daar vertelden ze inderdaad data ls je poliklinisch wilt bevallen je thuis eerst begint en op n bepald moment naar t zieken huis gaat, ander sis t als je medische indicatie hebt, ook trouwens wat betreft kosten, want heb je geen medische indicatie dan betaal je zlef een deel v/d kosten en vergoed je verzekering niet alles. dus ik weet niet waarom jij in t ziekenhuis gaat of wil bevallen, ik zelf wil nl niets liever dan thuis bevallen! succes gr fie
 
Wat betreft rondleidingen e.d. vraag dat eens na bij het ziekenhuis waar je wilt gaan bevallen. Bij de meeste ziekenhuizen doen ze erg hun best om te zorgen dat je je op je gemak voelt en weet waar je aan toe bent.
 
Wij hebben het nagevraagd maar ze wachten idd totdat je zes cm ontsluiting hebt (en zowaar hebben ze zelfs toegegeven dat ze dat doen zodat je niet zoveel zin meer hebt om dan nog naar het ziekenhuis te gaan) Dus ik doe waar ik me het prettigst bij voel. (wel poli opgegeven, weet het nog steeds niet)Als ik me niet prettig voel dan ga ik naar het ziekenhuis, goeie verloskundige die mij/ons tegenhoud (hihi, hormonen) En aan de andere kant wat willen ze doen als je nog geen 6 cm hebt??
 
Bij de meeste ziekenhuizen kan je een rondleiding krijgen. Daar zou ik eens naar informeren als ik jou was. Ik heb het ook gedaan en dat geeft je wat meer info over hoe het allemaal in zijn werk gaat als het zover is.
 
Terug
Bovenaan