ziekenhuis

Nou, ik moet dan toch gecurreteerd worden.
Gisteren moest ik dus voor een echo en daar was duidelijk nog wel bloed en weefsel op te zien en hoe lang het nog zou duren was moeilijk te zeggen, dat kon nog een paar dagen zijn maar ook langer.
Toen ik vroeg hoe nu verder werd doodleuk gezegd dat ik maar met mijn huisarts moest overleggen, want op haar verwijsbriefje stond alleen maar dat ik voor een echo was doorgezonden.
Ja halloooo! Ik wist zeker dat mijn huisarts dat niet bedoelde toen ze dat briefje schreef, ze zei direct al dat ze wel dacht dat het op een curretage zou uitdraaien gezien de kramp.
Dus ik mijn poot stijf houden, toen mocht nog even met een gynaecoloog praten.
Dat was wel fijn, want die gynaecoloog heeft nu vast dingen op de rol gezet wat anders 8 november ter sprake zou zijn gekomen, dus wat dat betreft lopen we iets voor.
Gezien het genetisch onderzoek wat wij al eerder hebben gehad wil zij (ik lijk alleen maar met vrouwen in aanraking te komen, heerlijk!) vast beginnen met bloed tappen voor chromosomenonderzoek, omdat dit onderzoek wel een maand of 2 duurt. Dus gevoelsmatig weten we het nu "eerder", omdat we dus vier weken eerder al gesproken hebben.
Nu wordt ik volgende week vrijdag gecurreteerd. Ik vind het wel spannened allemaal.
Ergens hoop ik toch dat het voor die tijd alsnog gestopt is.
En inderdaad, zolang er dus nog zwangerschapsweefsel in mijn baarmoeder zit staat de ontwikkeling van een eisprong stil. Je moet dus echt weer helemaal schoon zijn zei ze.
Wel heeft ze al een vervolgafspraak voor 19 november gemaakt, voor controle, maar ook gelijk voor de rest van het onderzoek door te praten, dat is wel fijn, want anders blijf je op en neer gaan.
Zij vond niet gek dat ik schoongemaakt wilde worden, ik wil van die kramp af. Op momenten dat het niet te houden is kan ik pijnstillers slikken, maar als ik dat doe wordt ik zo suf als een konijntje en slaap ik een gat in de dag. Dat kan ik niet gebruiken als ik dalijk weer aan de slag moet.
Nou alleen nog met de bedrijfsarts afstemmen hoe nu verder met mijn werk.
Had al de overeenstemming dat ik maandag weer zou beginnen, voor halve dagen voorlopig. Waarschijnlijk blijft dit zo.
Was wel een botte boer hoor, richtte zich alleen maar op het gedeelte "verstoorde arbeidsverhouding" terwijl dat niet de enige reden is dat ik thuis ben. Heb het geloof ik wel 3 x gezegd en hij ging er gewoon dwars overheen!
In de brief lees ik er ook niets van terug, alleen dat de werkgever contact met mij moet opnemen voor die arbeidsverhouding. Gezeik......
Nou, ik weet nu waar ik aan toe ben.
Nog even 3 dagen leuke dingen doen heb ik besloten en dan maandag weer met frisse tegenzin aan de slag!

Aadje

Jeetje meis,
Wat duurt dat lang voordat ze je gaan curateren. De vorige keer kon ik al binnen 2 dagen geholpen worden.
Nou ja, hopelijk is het al allemaal over voor die tijd.
Met mij gaat het best goed. Ik heb een week fiks gevloeid en ben nu al bijna een week "schoon". Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn. en dan weten we zeker of het schoon is ja of nee.
Kort na de mk dacht ik dat ik deze keer liever een aantal maanden zou wachten. Maar nu denk ik dat ik na mijn 1e menstruatie er gewoon weer voor wil gaan.
Heel veel sterkte

heel veel sterkte alleen wat ik me wel afvroeg was dat er bij ook wat bleek te zitten nog maar dat ik moest afwachten of de volgende menstruatie dat heb ik inmiddels achter de rug gelukkig maar goed het zal bij ieder wel anders zijn...
liefs kij

Lieve Aadje,

Wat akelig om te horen dat je je zo verdedigen moet tegenover je bedrijfsarts, je weet toch dat je een hele goede reden hebt om het rustig aan te doen?
je kunt ook voor een second-opinion naar een ander.
Laat je vooral niet intimideren,jouw gezondheid gaat voor,

veel sterkte,liefs Jeanette

Terug
Bovenaan