Ziekenhuis

Hallo meiden

Sommige zullen mijn topic wel hebben gelezen en sommige niet. Ik ben afgelopen donderdag met Milton naar het ziekenhuis geweest voor zijn controle ivm astma ik moet om de drie maanden met hem terug. Nou afgelopen donderdag hebben we weer goed nieuws gekregen we mogen verder afbouwen met zijn medicijnen. Hij had eerst seretide de zwaaste puf die er is afgelopen keer mochten we overstappen naar een puf lager flexitide en nou mogen we de dosering verlagen van 2maal 2 puf per dag naar 2maal 1 puf per dag en in de zomer als alles goed gaat mag hij zonder maar dan voor de winter word er weer een nieuw plan gemaakt. Ene kant heel positief nieuws maar aan de andere kant besef ik toch wel dat het waarschijnlijk altijd zo zal blijven. Hij heeft namelijk ook huisstofmijtallergie. Ik merk ook aan hem als hij gaat hardlopen dat hij na een poos sta te hyperventileren en dat vind ik zo een rotzicht. Ze hadden van school een sponsorloop gehad ook de allerkleinste en dan moet ik ze er toch weer even op aanwijzen dat ze goed opletten bij Milton .
Milton loopt trouwens een jaar voor kwa groei hij is 116cm lang en weegt 23,4 kg .

groetjes lisette

hoi lisette,
wat fijn dat het beter gaat met milton! ik ken seretide wel gebruiken we ook in verzzorgingshuis bij mensen. en inderdaad die mensen zijn vaak erg benauwd dus k snap een beetje hoe het bij milton zit. maar gelukkig mag je nu al afbouwen! heerlijk he.. mijn broertje heeft ook huisstofmijt en die heeft ook pufjes die hij gebruikt als hij erg verkouden is. of als het weer veranderd want dan speelt zijn huisstofmijt weer op. hij is nu 13 jaar en is er wel overheen gegroeid hij fietst nu ook 20 km per dag naar school en daar doet hij niet zachtjes over. hij is dan wel moe maar hij heeft nu al een hele goede conditie en nauwelijks meer last van zijn huisstofmijt.
dus ik hoop dat milton er ook gauw overheen groeit! maar ik denk wel dat je altijd wel wat zal moeten gebruiken omdat hij ook astma heeft!

succes!

Liefs, christien

Gelukkig dat je wat mag afbouwen met de pufs.
Ook 1 van mijn dochtertjes (bijna 7jr) gebruikt seretide en salbutamol dagelijks 2x. En zoals bij veel astmakindjes ook huisstofmijtallergie.
In de zomer gaat het altijd een stukje beter, afhankelijk van de weersomstandigheden. Dat is misschien ook zo bij Milton? En in de herfst en winter inderdaad een nieuw plan.
Heeft Milton vaak een astmatische aanval gehad?
Succes met je mannetje!

das goed nieuws zeg!!!
snap je bezorgdheid wel hoor.

misschien een kleine troost:
mn vader heeft ook vanaf kinds af aan een puf gehad ( astmatische brongritus of hoe je dat ook schrijft en ook huisstofmijt allergie)
maar in zn pubertijd werd het opeens een heel stuk minder. ook hij mocht helemaal van de puf af en sindsdien gaat het heel erg goed.
de allergien heeft hij nog wel, dat zal hij ook altijd blijven houden.
die is echt allergies voor alles. bloempollen, pas gemaaid gras, huisstofmijt, dieren en astma.

mn nichtjes mochten op hun 10e helemaal stoppen met de puf. die hadden ook t zwaarte van t zwaarste.

ben blij dat het al een stuk beter gaat met milton.
en idd wel goed op blijven letten als hij rent, en hem er goed op wijzen dat hij zelf ook moet uitkijken. hij is nu op een leeftijd dat hij dat wel begrijpt.

succes met het afbouwen.
hopelijk hoeft hij idd in de zomer helemaal geen puf meer.

liefs, do

Hoi,
Fijn dat het weer verder afgebouwd mag worden!
Ons neefje heeft ook vaker last van hyperventileren, hij heeft problemen met zijn hart al vanaf de geboorte, over 2 weken wordt hij geopereerd(9jr, was hij eerder niet fit genoeg voor)
Het is en blijft heel erg als je kindje iets heeft en je kan het niet veranderen, maar gelukkig zal hij het zelf steeds beter begrijpen en er mee leren om te gaan!!
Succes Liefs MJ

Hallo meiden dank jullie wel voor jullie reacties

@Hannah Milton heeft tot nu toe gelukkig maar 1 aanval gehad gelukkig. Dat was echt heel eng hij lag gewoon zowat als een dood vogeltje op de bank dat vond ik zo eng want dat is Milton niet. Milton is een heel druk kind dus hetwas ziezo vreemd voor mij om hem zo te zien ik heb toen ook gezegd ik ga zo niet naar bed met hem want ik vertrouw het niet. Toen mochten we bij de hap langskomen en werden doorverwezen naar de kinderafdeling en hij moest toen voor het eerst die medicijnen als hij het niet goed deed moest hij blijven maar gelukkig deed hij het goed. En sindsdien heeft hij dus de medicijnen dat is nou meer dan een jaar terug en nou gaan we dus om de 3mnd naar de kinderarts .

@MJ Dat is ook wat met je neefje .
Ja ik heb soms best wel problemen gehad om zijn medicijnen te geven want hij ging er een spelletje van maken maar nou besef hij inderdaad dat hij het moet. Laatst toen we naar het ziekenhuis gingen riep hij mama ik hoop dat ik geen medicijnen meer hoef.

@DO Ik ben zelf er beetje negatief over want dan kan het altijd nog meevallen begrijp je . Als ik nou ga denken hij groeit er misschien nog over heen terijl het niet gebeurt is de klap groter dan als het wel gebeurt .

@Christien
Is wel fijn om te horen dat het goed gaat met je broertje dank je

groetjes liefs Lisette

Terug
Bovenaan