Hoi,
Ik ben 3 keer in het ziekenhuis bevallen en het is mij ook hard meegevallen.
De 1e keer baalde ik er wel van, omdat ik graag thuis wilde bevallen. De andere 2 keren wist ik het van tevoren, dat maakte het wel makkelijker voor me.
Bij de 1e was het best druk in het zh, maar daar heb ik weinig van gemerkt, als ik iemand nodig had drukten we op de bel en dan kwam er meteen iemand.
Bij de 2e was het wat minder vond ik, op een gegeven moment stonden er 8 mensen om m'n bed (iedereen had een stagiaire bij zich). Achteraf had ik daar gewoon wat van moeten zeggen, dat ik dat niet wilde, maar ja, op zo'n moment gebeurt het je gewoon.
De laatste keer mocht m'n eigen vk de bevalling doen, wel in het zh. Er was verder niemand bij, alleen m'n man. Dat vond ik erg prettig.
Bij ons in het zh hebben ze een mooie ontvangstkamer. (lijkt op een huiskamer). Daar werd ik na de bevalling heengebracht en daar mochten m'n ouders en schoonouders op bezoek komen. Erg gezellig, en lekker privacy, beter dan op een zaal.
Misschien kun je van tevoren een keer een kijkje gaan nemen op de kraamafdeling van je zh? Vaak organiseren ze wel een informatiedag, kun je het met eigen ogen bekijken en weet je wat je te wachten staat.
Succes!!
Liefs Annemarie