ziekenhuisbevalling

hallo
'gisteren heb ik te horen gekregen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen.
wie heeft hier ervaring mee?
hoe was bv de begeleiding is het wel persoonlijk of heel klinisch?
en hoeveel dokters/verpleging was er bij?
heb veel vragen,mischien weten jullie meer.
groetjes ammarins

Hoi

Ik had bij de eerste echt mijn zinnen gezet op een thuisbevalling...maar ja na drie dagen weeen en niet  slapen was ik dolblij toen ik in het ziekenhuis kwam..
Achteraf is het me heel erg meegevallen, ik was er in het weekend en toen was het lekker rustig.
Moest een nachtje blijven en vond dat ik erg goed verzorgd werd, alleen lag ik op een kamer met 4 bedden en dat valt toch wel tegen hoor slapen met vreemden

Nu gaan we opnieuw voor een thuisbevalling, maar ik vind het niet erg als het toch in het ziekenhuis geboren wordt...alles voor mijn gezondheid en die van de baby tenslotte

liefs yvonne

Hoi,

Ik ben 3 keer in het ziekenhuis bevallen en het is mij ook hard meegevallen.
De 1e keer baalde ik er wel van, omdat ik graag thuis wilde bevallen. De andere 2 keren wist ik het van tevoren, dat maakte het wel makkelijker voor me.

Bij de 1e was het best druk in het zh, maar daar heb ik weinig van gemerkt, als ik iemand nodig had drukten we op de bel en dan kwam er meteen iemand.

Bij de 2e was het wat minder vond ik, op een gegeven moment stonden er 8 mensen om m'n bed (iedereen had een stagiaire bij zich). Achteraf had ik daar gewoon wat van moeten zeggen, dat ik dat niet wilde, maar ja, op zo'n moment gebeurt het je gewoon.

De laatste keer mocht m'n eigen vk de bevalling doen, wel in het zh. Er was verder niemand bij, alleen m'n man. Dat vond ik erg prettig.

Bij ons in het zh hebben ze een mooie ontvangstkamer. (lijkt op een huiskamer). Daar werd ik  na de bevalling heengebracht en daar mochten m'n ouders en schoonouders op bezoek komen. Erg gezellig, en lekker privacy, beter dan op een zaal.

Misschien kun je van tevoren een keer een kijkje gaan nemen op de kraamafdeling van je zh? Vaak organiseren ze wel een informatiedag, kun je het met eigen ogen bekijken en weet je wat je te wachten staat.

Succes!!

Liefs Annemarie

Hoihoi,

Ik wilde ook heeeeel graag thuisbevallen maar door allerhande complicaties heb ik een week voor de bevalling in het ziekenhuis gelegen en ben daar dus ook bevallen. Ik vond het wel prima uiteindelijk en bij een volgende ga ik zeker weer voor een ziekenhuis bevalling.

Na de bevalling nog 3 dagen daar geweest op een 2 persoonskamer met de baby bij mij op de kamer. Daar ook de baby in bad gedaan en verschoond enzo.

Groetjes

Hoi,

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, en de volgende keer zou ik dat zo weer doen.
Er was een verloskundige bij, samen met een verloskundige in opleiding,  een kraamverzorgster, en natuurlijk mijn eigen man.
Het ziekenhuispersoneel was  heel aardig en stelde me echt om m'n gemak.
Ik vind het persoonlijk wel een prettig idee, dat mocht er iets niet in orde zijn, ze meteen kunnen ingrijpen. Thuis is dit niet zo makkelijk allemaal.
Ik heb de hele bevalling aan de CTG gelegen, en aan een bloeddrukmeter, zo konden ze mijn kindje en mijzelf goed in de gaten houden. Drie uur na de bevalling mochten  we al naar huis.

groetjes Jos78

Hoi,
Ik denk dat als je het van te voren weet, het wel relaxter is dan wanneer je zoals ik ineens, onverwachts moet..
Ik was bij mijn eerste bevalling  om 14.10 nog thuis, en werd daarna met de ambulance weggebracht, sirene, zwaailichten enal..en om 14.50 werd ze geboren, in het ziekenhuis gehaald met de vaccuum.
Best veel artsen, enz gezien..en wel vier mensen die meekeken naar het hechten wat een uur duurde!!!
De bevalling was het laatste stuk geen pretje, maar ik vond het ziekenhuis prima.
De tweede werd thuis geboren, heel relaxed allemaal.
En nu voor de derde, zou ik ook graag thuis willen!!
Maarja, als het moet??? Dan is het prima..
Succes!!
Voor mij duurt het nog even..juli..Groet R

Hoi,

Bij de eerste ben ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ik zou eerste thuis maar omdat het te lang duurde ontsluiting wilde niet vorderen. ben ik toch naar het ziekenhuis gegaan.
eenmaal daar voelde ik me een stuk meer op me gemak als thuis.
omdat in het ziekenhuis veel VK en GYN rond lopen en thuis was alleen m,n huisarts dus dat idee vond ik wel veilig en ook dat alle apparatuur enz aanwezig was voor mocht er iets mis gaan gaf me wel een veiliger gevoel dan zijn ze er toch zo snel bij.

Maar goed alles ging verder redelijk in het ziekenhuis en er waren alleen een VK en een zuster bij de bevalling.

Nu bij de 2de ou ik het niet erg vinden om weer naar het ziekenhuis te gaan maar goed probeer het wel eerst weer thuis. maar ziekenhusi vind ik zelf een veiliger gevoel geven.

alleen wat al gezegd werd ik moest ook met een ander op een kamer slapen en die snurke zo erg dat ik de hele nacht bijna geen oog dicht heb gedaan
dat was eigenlijk het enige wat niet leuk was haha ik had thuis beter kunnen slapen als daar maar goed.

groetjes

Bij mijn 1e moest ik in het zkh bevallen ivm hoge bloeddruk. Ik vond dit best prima gaan. Het enige wat ik wilde was mijn zoon eruit, dus het kon me allemaal niet zo veel schelen. Er waren tijdens het persen 1 arts-assistent, 1 gyneacoloog en 1 verpleegkundige aanwezig.
Bij mijn 2e ben ik thuis bevallen. Op het moment zelf maakte het me niks uit; achterfa gezien was het wel erg lekker om na het douchen in mijn eigen badkamer, heerlijk in mijn schone eigen bedje te kruipen! Maar al met al vond ik het beide prima. Je bent zo met jezelf bezig, dat de omgeving er veel minder toe deed (in mijn geval dan he?!).
Succes!
Patricia

Terug
Bovenaan