Ziekenhuisbevalling!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Hoe dichterbij de bevalling komt,hoe meer ik er over nadenk om in het ziekenhuis te willen bevallen.De eerste is ook in het ziekenhuis geboren (medische indicatie),daar is nu (nog) geen aanleiding voor,maar het voelt op de een of andere manier voor mijn gevoel vertrouwd aan! Heeft iemand van jullie ervaring,hoe dit dan gaat??
Moet je dan naar het ziekenhuis als de vliezen breken of al verschillende cm,ontsluiting hebt? Ik heb geen idee,morgen moet ik weer naar de verloskundige en kan het haar ook vragen,maar misschien kunnen jullie me een antwoord geven??

Liefs,Ingrid

37+3

Hoi Ingrid,

Ik kies ook voor een ziekenhuisbevalling terwijl ik geen medische indicatie heb. Volgende week krijg ik instructies van mijn vk omdat ik dan 37 weken ben en daarvoor moet je altijd de vk bellen als de bevalling begint.

Maar volgens mij ben je in het begin van je bevalling gewoon thuis en verloopt het hetzelfde als een thuisbevalling en komt de vk gewoon bij je thuis om te kijken hoever je bent. Als je dan op een bepaald aantal cm zit(is niet bij iedere vk hetzelfde) vertrek je naar het ziekenhuis waar zij dan ook heen gaat om de bevalling te doen.

Als je eerste bevalling snel is gegaan moet je nu waarschijnlijk gelijk naar het ziekenhuis als het begonnen is.

Hoop dat je er wat aan hebt. Denk dat je morgen idd. je instructies krijgt. succes

Groetjes Esther

Bij mijn 1e wilde ik in het ziekenhuis bevallen en dat was maar goed ook achteraf gezien anders had ik op het laatst nog heen gemoeten. Nu moet ik er wel weer bevallen in het ziekenhuis onder mediche ind.

Ik moet het ziekenhuis op de hoogte stellen als ik om de 5 tot 10 min weeen heb of  water heb verloren. Dat is voor mij een teken om langs te komen. Je hebt kans dat je weer naar huis wordt gestuurd omdat je of nog geen weeen hebt (met verlies water) of dat de weeen nog niet sterk genoeg zijn.

Bij mijn 1e zat ik om half 6 in het ziekenhuis maar ik werd weer terug gestuurd omdat de weeen niet lang genoeg duurden. een uurtje later zat ik er weer omdat dat schijnbaar bij mij hoorde dat de weeen niet langer duurde. Dus tja het heen en weer gereis vind ik wel vervelend vooral als je vreselijke weeeen hebt en kots misselijk er van bent. Bij bij waren de buren toen ook al op en toen stonden ze voor het raam mij uit te zwaaien... nou daar wordt je ook niet blij van hahaha met flinke weeen.

Verder in het ziekenhuis geweldig hoor. Goed team om me heen en prima verzorgt. Heel vertrouwd voelde het en ik vind het niet erg dat ik er nu weer heen moet.

Monique

Hoi,

Ik ben van mijn 1e in het ziekenhuis bevallen, zonder medische indicatie. Dit werd het uiteindelijk wel, namelijk een tangverlossing omdat hij er net niet uitkwam. Meestal is het zo, dat je de eerste 5-6 cm ontsluiting gewoon thuis doet en dat je dan pas naar het ziekenhuis gaat. Dit beslist de verloskundige. Zij toucheert je thuis en afhankelijk van haar conclusie ga je naar het ziekenhuis. Zij belt vervolgens ook met de Eerste Hulp dat jullie (en zij) er aan komen.
Als het goed is bespreekt jullie verloskundige dit nog uitgebreid met jullie en anders moet je haar er naar vragen.

Succes,

Anne

Bedankt voor de reacties dames!!
En inderdaad,de eerste 5 cm moet je thuis uitzitten,en als het dan nog verantwoord is,om te rijden,dan ga je naar het ziekenhuis.

Ik heb inmiddels de instructies van haar gehad,en het mag van mij komen,ik ben het beu!!!

Liefs,Ingrid.
38 weken

Terug
Bovenaan