Ziekenhuisbevalling

Hoi,

Voor de dames die (al dan niet uit vrije keuze) in het ziekenhuis gaan bevallen, heb ik nog een tip.
Ik wil dus, na mijn nare ervaringen met het personeel van het ziekenhuis hier in de buurt, dus niet meer daar bevallen. Nu kom ik van origine van Nijmegen (voor mij nu een half uur rijden) en wilde ik wel eens weten of het ziekenhuis aldaar wel goed was. Via de CZ kwam ik op een site uit waar de ziekenhuizen smiley's krijgen voor de kinder- dan wel kraamafdeling.

http://www.cz.nl/%7B59acd421-c5a7-4f3c-b56f-a8f311af360c%7D

Ik weet niet of de link werkt, maar het is in ieder geval niet een oordeel van CZ, maar een algemeen oordeel, maar zeker het overwegen waard om eens naar te kijken. Mijn voorkeursziekenhuis scoort dus erg goed! Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen ivm een eerdere keizersnede, maar ik krijg er weer alle vertrouwen in!

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Ik kom uit Beuningen en ik ben van mijn dochter bevallen in het CWZ in de kraamsuite.

De mensen waren super vriendelijk en ik hoefde maar op de knop te drukken en ze waren er al.

Wat mij betreft een aanrader!

Gr. Joyce

Hey Joyce,

Ik kom ook uit Beuningen, mijn moeder woont er nog. Dus vandaar dat ik het CWZ ook goed ken. Mijn vader heeft de laatste dagen van zijn leven op de longafdeling gelegen en het was daar ontzettend fijn. Dat zegt niks over de kraamafdeling maar via de site van CZ heb ik er alle vertrouwen in.

Gr. Tamara

Tamara,

Wat toevallig dat je ook uit Beuningen komt.

Geluuig heb je een fijne herrinnering over gehouden aan het ziekenhuis ondanks die nare periode. Het zal nu ook vast wel zwaar zijn dat je vader er niet is tijdens je zwangerschap.

Maar je hebt de keus nu definitief voor het CWZ gemaakt?

gr. Joyce

Hai meiden,

Wat goed dat dit onderwerp is aangesneden! Ik wil graag thuis bevallen maar moet natuurlijk het ziekenhuis als optie blijven zien.

Nou vroeg ik me dus af of je echt zelf het ziekenhuis mocht uitkiezen waar je wilt bevallen en uit jullie verhaal blijkt dat dus wel zo te zijn.
Erg fijn om te weten want ik weet niet of jullie het nieuws hebben gevolgd wat betreft het ziekenhuis in Hoorn N-H daar zijn door een paar foutjes door een gyn zeker 4 baby's doodgeboren en hij is nog steeds aan het werk. Dus als ik de keus heb wil ik daar dus niet heen. Maar als er tijdens mijn bevalling thuis iets mis gaat zal ik daar wel gelijk heen gebracht worden.
Ik zal nog wel even informeren bij mijn verloskundige.
Ze zeggen in mijn omgeving dat de controle nu wel super scherp zal zijn daar.
Nou succes met de beslissingen ik zeg altijd maar dat je je hart moet volgen.
Groetjes Susan

Hi Susan,

Ja, ik heb met mijn zorgverzekeraar gebeld (CZ) en die zei dat ik dat zelf mocht kiezen, als ik het maar wel overlegde met vk en ha. Nu moet ik dat nog doen, maar ze kunnen me gewoon niet dwingen naar het streekziekenhuis hier te gaan.
Ik denk dat, in jouw geval als je thuis gaat bevallen, als er tijdens de bevalling iets mis mocht gaan, je dan naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis wordt gebracht. Dat zal in mijn geval niet anders zijn. Ik moet vanwege de eerste kz in het ziekenhuis bevallen, maar mocht er iets gebeuren en ik moet per ambulance weg, dan zal ik weinig keuze hebben, denk ik.

En joyce,
Ja, ik mis mijn vader wel. Hij was erg trots op zijn kleinzoon. Ik heb ook heel sterkt het gevoel dat mijn zoon een band met hem heeft, ondanks de 4 korte maanden die hij met hem heeft gehad.
En als ik overeenstemming met mijn ha en vk kan bereiken, ja dan wordt het CWZ. Ik heb vandaag alles op de site gelezen en ik werd er helemaal enthousiast van.

Gr. Tamara.

goedemorgen allemaal,

ook ik moet weer naar het ziekenhuis ivm 'transportrisico' .ben de vorige keer bijna 1 liter bloed verloren en mijn moederkoek wilde na de bevalling niet loslaten. Beval gewoon weer in hetzelfde ziekenhuis(Elkerliek Helmond). goede ervaringen en ze hebben me bij de vorige super opgevangen (tamara, ik snap helemaal dat je je vader mist. mijn vader is helaas 12 uur voordat zijn kleindochter is geboren overleden, dus de vorige keer had ik geen fijne kraamtijd) hiervan was ook iedereen op de hoogte in het ziekenhuis en ze hebben me geweldig gesteund.

gr ellen

Terug
Bovenaan