ziekenhuisbevallingsvraag

Weet sinds een paar weken dat ik in het ziekenhuis moet bevallen op medische indicatie (i.v.m. bloeddruk).

Vroeg me het volgende af: als het kind geboren is en het moet om één of andere reden van de kamer af (als alles oke is hoeft dat niet, is mij al verteld), krijgt het kindje dan iets met zijn of haar naam erop? Bijv. een polsbandje?
In ieder geval iets waarop staat dat het jóuw kind is. Weet misschien iemand hoe dat zit en of het verschilt per ziekenhuis? Echt een vraag ingegeven door zwangerschapshormonen denk ik, maar ik wilde het toch graag even weten.
Thanks!
 
Ik ben pas bevallen in het ziekenhuisvan mijn zoon Finn. En de babies krijgen in het ziekenhuis inderdaad een bandje met hun naam om hun pols of enkel.
Finn moest onverwacht naar de couveuse afdeling. Maar je pikt je eigen kindje er direct uit hoor!
Succes!

Groetjes Nicole
 
Bij ons in het ziekenhuis krijg je zelf een armband met je naam en moeder van... erop, en je baby een bandje aan het voetje met de naam en baby van.... erop. Ze laten jou of je man controleren of het klopt....
 
Bij ons in het ziekenhuis kregen ze ook meteen armbandjes om, die je ook niet zomaar kunt afschuiven. Ik herken je angst wel hoor. ik vond het ook een heel eng idee dat ze verwisseld konden worden.....

anita
 
als jij slaapt verwisselen ze het kind denk ik met een ander.......die kans bestaat.......ook als ze een bandje dragen, want dat bandje kunnen ze afdoen s'nachts en een nieuwe omdoen.....en als je niet uitkijkt stort er ook nog een vliegtuig op het ziekenhuis neer, net op de afd. waar jullie liggen, en moet je tussen de puin gaan zoeken.
of het eten wordt vergiftigd, of irak komt binnenvliegen of weet ik wat allemaal.
maar de kans dat jouw dat gebeurd is: 1 of de 1960000102.004865839ste van 1%

dus wees niet bang!
 
:)))

Ja, laatste anoniem, je hebt gelijk! Het is misschien absurd om je daar druk over te maken, maar ja, de vraag had zich echt in mij 'genesteld' en dan moet ik het gewoon weten. Ik zei toch al: echt een 'hormonale vraag'
Het is ook de onbekendheid gewoon met het ziekenhuis (wordt elke controle iets minder) en ja, het scheelt gewoon als ik weet wat de procedures zijn.

 
hoi anoniem
met mij weer, die anoniem die de grap maakte.
het was idd een grap en beetje sarcastisch bedoeld, zullen ook de hormonen wel zijn geweest hahaha.
maar maak je geen zorgen meid, het komt wel goed. ze zullen goed op je kleine en op jou passen!
 
Terug
Bovenaan