ziekenhuiskoffer

A

Anoniem

Guest
wie weet wat ik allemaal in mijn "als ik toevallig toch naar het ziekenhuis moet om te bevallen" koffertje moet hebben?

Hoi,

Eigenlijk alleen maar logische dingen: iets als een pyama/nachtjapon/lang t-shirt voor jezelf, ondergoed, tandpasta, tandenborstel etc.., eerste setje kleding voor de baby (inclusief mutsje), ziekenhuiskaart, verzekeringsbewijs, fototoestel niet te vergeten!, telefoonnummers van de mensen die je wil bellen direct na de geboorte. Oh ja, vergeet niet de Maxi Cosi (of andere kleine autostoel) in de auto te zetten, want je wil die kleine wel veilig mee terugnemen naar huis! Dit zijn de belangrijkste dingen, ik ben vast nog wat vergeten, maar dat zal wel aangevuld worden door anderen!

Groetjes, Michele

hoi jarnos,

en een fototoestel met rolletje of bij een digitale reserve batterijen!

groetjes

Hoi Jarnos,

Ik had ook nog mijn filmcamera in de tas gestopt. Neenee, NIET voor tijdens de bevalling, maar wel voor direct erna, zodat je de allereerste minuten kunt vastleggen.  Een paar tijdschriften is ook handig. Ik  ben een zeer moeilijke eter en het ziekenhuiseten krijg ik niet naar binnen. Ik had dus ook van Peijnenburg die 'bammetjes' (volkoren ontbijtkoekjes van de reclame van dat zwemmende jongetje)  in mijn  tas gestopt. Zitten per twee verpakt in de supermarkt en zijn erg lekker en ook best voedzaam. Uiteraard ook een lekkere zak drop voor 'erna' bij de thee.

Eigenlijk maak je gewoon een logeertas  die ik aangevuld heb met lekkere verwendingetjes voor mezelf.

Sterkte/succes!!

Hee hallo,

Hier nog een kleine aanvulling,
Een paar dikke sokken, grote kans dat je koude voeten zult krijgen tijdens de bevalling.
en misschien lippenbalsem, droge lucht in zo`n ziekenhuis.
En wat misschien handig is, is een pakje Dextro, voor de extra energie, zul je wel kunnen gebruiken tijdens een bevalling.

Succes ermee,

Ris 38 weken precies

Hallo,

bij mijn vorige bevalling was er geen douche-gel en shampoo in de douche. ik heb het toen van iemand kunnen lenen, want ik vond het wel lekker om me even lekker te wassen na de bevalling, met een lekker ruikend luchtje.
wat ik ook echt kan aanraden is massageolie. dan kan je man/vriend een pijnlijke rug eventueel masseren.

vergeet ook niet om een voedingsBH mee te nemen. de eerste uren na de bevalling begonnen mijn borsten enorm te groeien, en een goede ondersteuning is dan echt heel prettig. ook als je geen bv gaat geven.

groetjes, sil   37+2 wk

bedankt voor alle reacties. ik zal ze allemaal opschrijven en dan maar inpakken. staat dat maar weer klaar.
dan nog ff bevallen.

Een bevallingsshirt. Als het een beetje bloederig gebeuren is, kan dit shirt namelijk meteen in de vuilnisbak. Zou jammer zijn als je een mooi bloesje aan had.
Ivy

Terug
Bovenaan