ziekenhuiskoffer

A

Anoniem

Guest
Hoi dames!

Ben ruim 36 weken zwanger, en ben m'n koffertje aan het klaar maken!
Heeft er nog iemand tips wat er allemaal in moet???

Groetjes

Hoi,

Spannend de laatste loodjes voor jou! Ik ben nu 20 weken zwanger van onze 3e.
Als tips voor in het koffertje:
Sokken (je kunt tijdens de bevalling last krijgen van koude voeten)';
Lippenbalsem;
Minimaal 2 complete setjes voor de baby;
Minimaal 2 stuks nachtkleding voor jezelf en ingeval van borstvoeding een borstvoedingsbeha en zoogcompressen;
De papieren van de kraamzorg (zodat je partner weet waat hij naar toe moet bellen)

En uiteraard de foto- en/of videocamera!

Succes met het samenstellen van het koffertje.

Hoi,

Ik heb mijn koffertje ook al klaar staan een tijdje en heb nav een checklist er van alles ingedaan. Deze list heb ik van de internetsite www.babybrabbel.org   en dan interactief, geboortechecklist.
Misschien heb jij hier ook wat aan?

Groetjes Alice
40 weken
sept. 2008

Iets te eten voor na de bevalling.
Mijn 1e werd om 21:40 uur geboren, eer dat we klaar waren was het 00.00 uur. En ik had toen zo'n honger, natuurlijk niet meer gegeten sinds de bevalling was begonnen. Maar midden in de nacht was er in het ziekenhuis niets te krijgen.
Mega tent onderbroeken voor over het netbroekje, zit veel lekkerder.

Hee meiden,

Ik vroeg me af wanneer je het ziekenhuiskoffertje ongeveer klaar moet hebben staan?
Mijn buurvrouw is bijv (bij haar eerste kindje) al met 32 weken bevallen, met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Wat als je dan je koffertje nog niet klaar hebt? (uiteraard kan er dan vast een familielid of je partner wat spullen bij elkaar zoeken), maar wat is normaal? Ik lees dat de topicschrijfster het pas bij 36 weken klaar maakt. Is dat niet te laat?

Hey,

Buiten iets te eten evt. een flesje drinken. En waar niet iedereen aan dekt is een schoon shirt voor je partner. Die vinden het vaak ook wel prettig om even iets schoons aan te trekken. Ook voor hun is het een zware bevalling.

Dextro. Erg prettig als je wat licht wordt in je hoofd. En als je iets vergeet kan altijd de familie nog mee brengen als ze komen. (Al wordt dat midden in de nacht wat moeilijk)

Claudia

Hey dames!

Dank je wel voor jullie tips!!
Is idd wel wat laat hoor om het nu pas te doen, volgens mij is het normaal om rond de 34 weken je 'koffer' klaar te hebben staan! Maar ja, beetje laks!!

Groetjes Judith

Hoi Judith,

Belangrijke items: deo en een lekkere douchecreme! En wat dacht je van een tandenborstel en tandpasta! Want stel dat je moet blijven.....
Ik heb zelf ook pas sinds gisteren de tas ingepakt en ben nu ook ruim 36 weken zwanger, al had ik al wel een en ander klaarliggen. Gisteren ook nog maar even extra batterijen voor het fototoestel ingepakt. Die hadden we de vorige keer vergeten.
Je verzekeringspapieren of ponsplaatje is ook handig om mee te nemen.
Inderdaad dextro mag niet ontbreken, maar een mars of snicker is ook wel handig om bij de hand te hebben. Is het niet voor jezelf, dan zeker wel voor je partner.
Misschien nog een of ander puzzelboekje en je mobieltje.

Het liefst pakken we de tas straks gewoon weer uit en is onze zoon, net als zijn broers, thuis geboren, maar je weet het maar nooit. Vanaf zondag mag ik thuis bevallen en als ik op mijn gevoel af ga zal ik deze week sowieso nog niet bevallen.
We wachten maar rustig af, al worden we wel steeds nieuwsgieriger!

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan