ziekenhuiskoffer

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik ben de vorige keer met een ks bevallen te vroeg  dus ik had niks klaar staanmaar   nu moet ik dus weer in het ziekenhuis bevallen maar wat neem je allemaal mee ben bang dat ik iets vergeet zijn er mensen die wat tips voor me hebben

gr bianca

Ik heb ook een koffertje klaar staan.
Gewoon voor het geval dat.
Er zit een pyama, ondergoed,  toiletspullen kleertjes voor debaby, leesvoer, fotocamera ed in.
Gewoon de eerste benodigheden.
De rest kan je man/vriend meebrengen.

hier staat ook een tasje klaar met nodige spulletjes...
niet veel... echt het hoognodige en natuurlijk het fototoestel.

Hopelijk hebben we het niet nodig...

Grtjs
mama Peet

Stop er een paar sultana's en marsrepen ofzo in.
Als t lang duurt, wel lekker voor je man anders wordt ie misschien wat flauw
Of natuurlijk voor jezelf......

Ik ga hem volgende week pakken (dan ben ik 36 wkn). Bij mij moeten ook medicijnen mee als het een zh-bevalling wordt. Ik moet namelijk bij volledige ontsluiting antibiotica hebben ivm een gaatje in mijn hart. Als ik ze in die tas stop, weet ik in ieder geval altijd waar ik ze kan vinden! Ik stop er ook nog een paar warme sokken in, heb het de eerste keer best koud gehad na de bevalling.
Ik hoop dat ik hem niet nodig heb en dat we lekker thuis kunnen blijven!

Liefs, Kaskes

Ik keek toevallig op de zwangerschapskalender van jonge gezinnen bij 37 weken. Daar staat een lijstje met wat er in de ziekenhuistas moet. Is dat even handig...

Ik moet een paar nachtjes blijven, en hier mijn lijstje.....

Lijst ziekenhuis tas:
Pyama
Pyama
pantoffels
sokken
ochtendjas
2 voedings bh ´s
borstvoedings pads
ondergoed
shampoo
douchegel
borstel
mini flesje champagne (om te vieren dat de baby geboren is, hadden we bij de eerste twee kindjes ook. Geweldig was dat in de verloskamer!)
muziek (mp3 speler).
Dextro energie
Fotocamera & opladers
Video camera & opladers
telefoonlijst
mobiele telefoon
make up
deo
tandenborstel
tandpasta
elastiekjes/clips
zakdoeken
pakjes sap
tijdschrift
eten manlief (voorverpakte broodjes)
Verder kun je nog massageolie meenemen, maar voor mij hoeft dat niet, ik ben eerder een type dat d ´r rust wil hebben tijdens de bevalling en dan is het beter dat er niemand aan me komt. Ik trek me eerder terug.
  Baby:
2 eerste pakjes
jasje
sokjes
rompertje
mutsje
deken
knuffeltje

kadootje voor grote broer en zus
maxi cosy als je direct naar huis mag, maar bij ons nam manlief dat altijd mee als hij ons kwam halen
Succes ermee en hopelijk hebben jullie er wat aan!

Terug
Bovenaan