Ziekenhuislijst

Hier op de site gevonden;

Wat neem je mee naar het ziekenhuis?
ponskaart van het ziekenhuis
verzekeringspapieren
adressenboekje of -lijst
foto- en/of videocamera
fotorolletjes, videocasettes, extra batterijen
telefoonkaart (in het ziekenhuis mag je je mobieltje niet gebruiken)
je baby's eerste kleertjes en eerste knuffel
twee nachthemden of T-shirts
warme sokken (voor tijdens de bevalling)
pantoffels
onderbroeken (grote!)
voedingsbeha('s)
zoogcompressen
makkelijke kleding voor na de bevalling
toiletartikelen
bril (als je contactlenzen draagt)
lippenbalsem voor als je droge lippen krijgt
boeken en tijdschriften
autostoeltje (voor als je baby mee naar huis gaat)

Ik zou er ook aan willen toevoegen....iets om te eten. Iets makkelijks wat je lekker vindt en dingen als druivensuiker etc. Mijn ervaring is dat het ziekenhuis alleen vieze oude droge boterhammen heeft en daar had ik echt geen zin in na de bevalling maar was wel helemaal leeg. Desnoods chocola of zo. Voor tijdens de bevalling een blikje vruchtjes op sap of zo...sloebert heerlijk makkelijk naar binnen, geeft energie en rats je zo open. Ik vond het een uitkomst.

En ik lig dubbel om: de eerste knuffel van je kind...daar hebben ze echt nog geen interesse in....

Goeie tips!
Ik vergeet zeker mijn toiletspullen niet en lekkere zeep/shampoo, erg lekker voor na de tijd. En ook een klein beetje make-up en spiegeltje, lig je toch lekkerder in je kraambed haha!
ps: vergeet niet batterijen voor je fototoestel en/of camera te checken!

Liefs, Marcia mv Puck

quote: Voor de derde en laatste keer reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 06:45:02'));

Ik zou er ook aan willen toevoegen....iets om te eten. Iets makkelijks wat je lekker vindt en dingen als druivensuiker etc. Mijn ervaring is dat het ziekenhuis alleen vieze oude droge boterhammen heeft en daar had ik echt geen zin in na de bevalling maar was wel helemaal leeg.

Bij mij in het ziekenhuis kon ik alles krijgen wat ik wilde; en die boterhammen waren zo vers als wat! Ook de warme maaltijd was uitstekend!
En ik kon drinken zoveel ik wilde.
Maar dit is misschien per ziekenhuis verschillend!

Geen idee hoe het eten in ons zkh is maar een paar lekkernijen zijn nooit mis! Wellicht hebben we er geen zin in maar misschien   na de bevalling wel. je kunt het maar in je tas hebben zitten. Thanks voor de tip!
En moest ook wel lachen over de favo knuffel van je beebje, haha!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan