ziekenhuisopname peuter

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 2 1/2 wordt binnenkort opgenomen in het ziekenhuis voor een oogoperatie, hoe kan ik hem het beste hier op voorbereiden?

Liefs mamabinck.
 
Heb je van de arts geen informatie hierover gekregen? Daar hebben ze toch folders over lijkt me.

Ik zou zelf denk ik een leuk boekje kopen of lenen bij de bib, af en toe dingen herhalen van wat er gaat gebeuren en proberen er niet teveel heisa van te maken, het moet een beetje 'gewoon' lijken.

Sterkte ermee.
 
Mijn neefje is ook een keer geopereerd (amandelen) en mijn familie heeft er niet te veel over gezegd. Het simpel houden en niet teveel uitweiden.

Dat kan altijd nog als het moment daar is. Anders wordt hij misschien te gespannen ervoor.

Succes en vooral veel sterkte (vooral ook jullie als ouders...)
 
hoi,

Mijn dochter van 2 1/2 jaar heeft al heel vaak in het ziekenhuis geweest. Voor haar is het heel gewoon. Ik leg haar de dag voor we gaan uit waar we heen gaan en hoe lang wij daar gaan blijven en wat er gaat gebeuren. Morgen gaan wij weer en ze krijgt een aantal onderzoeken. Ik leg haar in begrijpelijke taal uit wat er gaat gebeuren. Als zij een roesje krijgt leg ik uit dat ze een speciale droommachine krijgt om lekker te dromen en dat als ze wakker word ze een beetje beter is. Het is wisselend van de onderzoeken houd ze geen pijn over bij het wakker worden, maar bij een operatie vaak wel, ik denk dat je daar wel eerlijk over moet zijn zonder het angstig te maken. Je kunt vaak in het des betreffende ziekenhuis bij  de kinderartsen folders vinden en boekjes over hoe uit te leggen wat er gaat gebeuren.

Ik zou zeggen heel succes en sterkte

Micky
 
Terug
Bovenaan