ziekenhuisopname peuter

hoi allemaal,

Hier een vraag:

mijn zoontje van 2 1/2 wordt binnenkort opgenomen in het ziekenhuis voor een oogoperatie, hoe kan ik hem hier het beste op voorbereiden?

Wacht op eventuele reacties.

Liefs mamabinck.
 
hoi,

Ik heb geen ervaring maar wil je even sterkte wensen want het lijkt me erg moeilijk
voor je dat je kindje naar het ziekenhuis moet!
Sterkte dus!!!

liefs Daan
 
Toen mijn oppaskindje geopereerd moest worden, hebben zijn ouders het volgende gedaan..

Ze zijn naar het ziekenhuis gereden (wel met een telefoontje naar het ziekenhuis vooraf)
en hebben daar door de gangen rond gelopen, de speelkamer bezocht, ze mochten het welbekende kapje bekijken, de uitslaapkamer etc.
Die middag hebben zijn ouders van alles wat ze gezien hadden, foto's gemaakt.
De foto's hebben ze in een foto-mapje gedaan en elke dag bekeken ouder en kind de ziekenhuis foto's.
-In dit bedje mag jij slapen
-Zo'n kapje krijg jij voor
-Als je wakker bent mag je hier lekker spelen
-Etc
-Etc

Voor hem werkte dit heel goed!
Hij wist van te voren, precies wat er ging gebeuren.

Als je geen afspraak van te voren geregeld krijgt,
kun je natuurlijk ook plaatjes en foto's op het internet opzoeken.

Ik hoop dat dit bij jou peutertje ook gaat lukken!

In elk geval veel sterkte!!!

Groetjes
 
Hoi mamabinck,

Wat vervelend dat er een operatie te wachten staat. Ik kan me goed voorstellen dat je je daar zorgen om maakt.
Er bestaat een boekje van Nijntje naar het ziekenhuis. Misschien is dit een leuk boekje ter voorbereiding. Inderdaad zoals ikke mama beschreef, misschien kan je een keer gewoon een bezoekje aan het ziekenhuis brengen.