ziekenhuisopname, wie heeft tips?

hi dames,

Ons zoontje van 19 maanden moet morgen naar het ziekenhuis om een ontstoken lymfklier weg te laten halen. Hij krijgt een roesje en daarna een prikje. Wie heeft tips?

We zijn vandaag behoorlijk "overvallen" door een zeer vervelende echoscopist. Ons mannetje huilde en ik ook. De man ging gewoon door alsof het de normaalste zaak van de wereld is snauwde mij nog even toe dat ik zijn hoofd toch echt stil moest houden.
Al met al een vervelende ervaring.

Wie heeft tips, bv.
- mogen beide ouders mee op de kamer?
- wat moet ik vooral niet vergeten mee te nemen?
- etc...

Alvast bedankt,

groetjes Charlotte

Hoi Charlotte wat vervelend dat het onderzoek zo gelopen is.Ik heb met Dean ook al de nodige ziekenhuis ervaring.Wat ik zelf wel zou vragen is of je bij het ontwaken van de narcose erbij mag zijn.Zo een kleintje snapt er toch al niks van en dan zou het fijn zijn als papa en mama kunnen troosten.Ik ben alle keren bij Dean op de kamer blijven slapen en was echt 24 uur per dag daar rooming in noemen ze dat.
Ik nam altijd genoeg pymas ,rompertjes,slaapzak,medicijnen en verzorgings spullen mee
En oh ja ook zijn eigen fles en drinkbeker omdat hij niet uit andre flessen wil drinken.
Voor jezelf is een handy een lekker comfortafel huispak en slippers ook wel handig en eventueel genoeg kleingeld om op de afdeling thee uit de automaat te halen.
Ik wil jullie bij deze heel veel sterkte toewensen en hoop dat het allemaal snel achter de rug is.
Dikke knuffel van Chantal en Dean

Jeetje Charlotte, wat een heftig verhaal.

Ik kan je verder geen tips geven, maar ik wil jullie morgen wel heel veel succes wensen! Wat houdt het precies in (en hoe merkte je dat hij er last van had?)?

En wat die vervelende vent betreft: kun je geen klacht indienen bij het ziekenhuis? Ik vind het wel erg ongepast om zó bot te doen bij een onderzoek van een klein kindje!

Sterkte en hopelijk is je mannetje snel weer de oude.

Groetjes
Susan

hey meis,

wat een verhaal....heb gewoon kippevel....

maar antwoord op je vraag...

Bij ons mag er maar 1 ouder bij zijn als je kindje onder narcose word gebracht en er mag 1 ouder op de uitslaapkamer....als je kindje weer normaal "bij" is dan gaat hij/zij naar de zaal waar beide ouders er weer bij mogen....maar dat is bij ons in het ziekenhuis ik weet niet hoe het elders gaat....

wel moet je zorgen dat je zoveel mogelijk eigen spulletjes bij je hebt.....bijv. het drinken wat je kindje echt lekker vind, iets lekkers en natuurlijk een klein cadeautje haha om lekker te verwennen...eigen knuffel, beker, speen, doekje...alles waar je kindje zich aan hecht lekker in de buurt hebben is gewoon het belangrijkst...

maar hoe komt ie aan een ontstoken lymfeklier...en hoe zijn jullie daar achter gekomen????

Meis,

veel beterschap en sterkte

liefs denise

Hi dames,

Bedankt voor jullie lieve woorden.

We zijn inmiddels weer thuis en hebben het gelukkig ook alweer achter de rug. Het is ons reuze meegevallen, zeker in vergelijking met gisteren (Moet je nagaan, en dat was niet eens de operatie...).

Mijn man heeft geregeld dat we met z'n tweeen mee konden naar de operatiekamer (daar waar hij een roesje krijgt). Alles bij elkaar heeft het een uur geduurd.

Sommige van jullie vroegen hoe we de ontseking gemerkt hebben: nou, er steekt in zijn hals een vuur rode bult uit ter grote van een grote knikker (bolder of kanjer noemde wij die vroeger) Je kunt er dus niet omheen. We hebben de wond nog niet gezien, want de zijkant van zijn gezicht en hals in afgeplakt.

Ons mannetje ligt nu lekker te slapen, mijn man is even naar zijn werk, dus duik ik er ook nog even in: even lekker ontspannen..

Nogmaals bedankt voor het meeleven.

Groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan