Ziekenhuisopname

Ben weer thuis, heb vanaf maandag in het ziekenhuis gelegen. Was door het overgeven uitgedroogd en had blaasontsteking. Kan al vanaf begin zwangerschap niet veel tot niks binnenhouden maar water of thee bleef binnen. Maar vanaf vorige week woensdag hield ik helemaal niks meer binnen. Geen vocht of eten. Ik dacht heb een griepje en gaat vanzelf over. Zondagnacht hield ik het niet meer vol en mijn man belde de verloskundige. Ze kon helaas niet komen ivm een bevalling en ze adviseerde me mijn urine maandagochtend naar de huisarts te brengen. Mijn man was werken dus mijn ouders waren bij me. Ik kreeg om 4 uur de uitslag van de urine en het was helemaal mis. Ben nog snel op controle bij de verloskundige geweest en ze stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. Mijn man was eerder naar huis gekomen en kon gelukkig mee. Werd meteen aan infuus gelegd met de mededeling dat ik in het vervolg eerder moest aangeven dat ik ziek ben. Heb die nacht nog veel overgegeven maar kwam ook door de spanning. Dinsdagmorgen kwam mijn man meteen en kregen we de vraag of we een uitgebreide echo wilde en natuurlijk wilde we ons wondertje zien. Voel sinds een week de kleine goed bewegen en dit was ook goed te zien. Elke beweging die de kleine maakte voelde ik of kon je zien. En toen kwam de grote vraag! Ik kan zien wat het is zei de echoscopiste willen jullie het ook weten. Ja zeiden we heel emotioneel. Ze feliciteerde ons met een gezond meisje. Mijn man en ik waren er beduusd van omdat we beide de hele tijd dachten een jongen te krijgen. Maar wat zijn we dolgelukkig met dit nieuws. Het belangrijkste voor ons was en is dat onze meid gezond is. Ik ben vanaf vanavond weer thuis en ga zo heerlijk in mijn eigen bed slapen naast mijn lieve man. Moet het nog heel rustig aan doen en vooral veel rusten. Blij dat we gezegend zijn met een gezond kindje. Voel haar nu echt elke dag trappelen en dat is het mooiste wat ik ooit heb gevoeld.
31 oktober krijgen we de 20 weken echo. Maar daarvoor ben ik niet zo gespannen meer. Echo van gister was ook uitgebreid en als je dan het nieuws krijgt dat je kleine meid gezond is en goed groeit valt er een last van je af.
Ik voel me ook stukken beter alleen heel erg moe maar als dat alles is hebben we niks te klagen.
Nou dames welterusten allemaal en tot gauw.

Liefs Peet en ons kleine prinsesje

Hoi,

Goh wat heftig allemaal en wat fijn dat jullie kleine meid gezond is en dat het verder allemaal goed gaat. Hopelijk ga je zelf nu ook weer opknappen en kan je eindelijk echt gaan genieten.

Liefs RH

Jeetje meid wat schrikken!! Maar wel erg fijn dat alles goed is met jullie prinsesje!! Ik herken je verhaal, ik heb ook in het zkh gelegen door teveel overgeven. Hyperemesis gravidum heet het officieel. Ik was toen 7,5 week, dus nog erg vroeg, maar je voelt je erg beroerd! Heb je ook medicijnen gekregen tegen de misselijkheid? Ik kreeg primperan en ben daar nu een 1,5 maand vanaf.

Meid doe maar rustig aan en laat je maar goed verwennen, dat heb je wel verdiend!

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan