ziekenhuistas

hallo, ik ga in het ziekenhuis bevallen. Zijn er ook moeders die weten wat je allemaal in je ziekenhuistas moet stoppen. Het klinkt misschien heel dom maar hoeveel kleding voor jezelf en hoeveel voor de baby? en wat is nog meer handig? Ik hoop op wat tips van ervaren moeders. Alvast bedankt!
 
setje kleding voor baby & Maxi cosi
t-shirt om in te bevallen
pymama voor erna
ochtendjas
slippers/pantoffels
sokken
labello
ondergoed
toiletspullen
foto toestel & rolletje/memorycard
eventueel iets te lezen
ponsplaatje

Ik geloof dat dit het ongeveer was, in het ziekenhuis kun je ook een boekje krijgen met allerlei info over de bevalling daar, daar staat ook nog een lijstje in.

groetjes, Jane 30 wkn 5 dgn
 
Hallo,
Ook heel handig is iets te eten en drinken voor de vader en een speen voor het geval de kleine die nodig heeft. Wij hadden nl. geen bij ons en de kleine had een behorlijke zuig behoefte. Gelukkig had het ziekenhuis er een voor ons. Evt. beschuit met muisjes voor de visite (kreeg bij mij nl. geen, maar ligt er ook aan hoe lang je moet blijven).
groetjes
 
het is ook niet de bedoeling dat je visite beschuit met muisjes krijgt hoor,ik lag na m'n bevalling nog 4 dagen en ook dan niet hoor. Zou een flinke uitgave zijn voor het ziekenhuis om elke bezoeker beschuit te geven.Wel krijgen de mensen(man,moeders,vadersdie bij of direct na de bevalling zijn beschuit met muisjes. Maar om ff terug te komen op de eigelijke vraag, ik zou ook een setje kleding meenemen voor jezelf, is wel handig voor als je fris naar huis wilt.Hou er rekening mee dat je geen buik meer heb hé, dus mischien kun je één van je allereerste zwangerschapbroeken meenemen, die zit dan wat lekkerder dan je broek die je met je gigantisch dikke buik hebt aangehad.Oh ja, ik had zelf ook nog een blanco boekje mee om in te schrijven,je kunt het een dagboek noemen,is leuk voor later."Direct"na je bevalling kun je je namelijk nog het beste herinneren hoe je alles ervaren hebt, leuk voor later.Succes!
 
Hallo,
Ik bedoel dat je het zelf aanbied aan bv opa en oma. Niet de hele wereld.
Als je een lange tijd in het ziekenhuis moet liggen (bv na een keizersnee). Is het wel zo leuk samen met opa en oma een beschuitje te eten. Teminste, dat heb ik gemist helaas.
Groetjes
 
Naast iets te eten en drinken voor de as. vader is een schoon t-shirt en een deo misschien ook nog een plan. Ik had in ieder geval erge behoefte aan een fris ruikend persoon om mee heen, maar dat ervaart waarschijnlijk iedereen weer anders. O ja!! Zitten er nieuwe batterijen in je fototoestel? Anders ook meenemen, want zal je zien dat om moment-supreme je fototoestel weigert....
 
Terug
Bovenaan