Ziekenhuistas

Hai Allemaal!

Het komt dichter en dichterbij... Ben nu ruim 35 weken en ben dus bezig met de laatste voorbereidingen, zoals het inpakken van mijn ziekenhuistas. Ik wil nl. graag in het ziekenhuis bevallen. Ik heb uit verschillende tijdschriften en internetsites lijsten gehaald van wat je allemaal mee moet nemen, maar inmiddels heb ik het gevoel dat ik een tas inpak voor zes weken trektocht door de Amazone ofzo! Wat moet er veel mee zeg!!! Wie heeft er een suggestie voor een site of een lijst waar gewoon de dingen opstaan die ECHT nodig hebt?

Groetjes, Stasha

oh ja die tas moet ik ook nog pakken.... vandaag 37 weken en inmiddels de knoop doorgehakt wederom in het zhuis te willen bevallen. Spullen voor de baby en een tas voor de oudsten staat al wel klaar, maar mijn eigen tas nog niet haha.

Maar wat ECHT mee moet is ook een kwestie van beetje gezond verstand. Dat heb ik ook met de uitzetlijstjes, die zijn ook veel uitgebreider dan eigenlijk nodig.

Wat had ik er de vorige keer inzitten
- shirt om in te bevallen (zeker als je nog 'net' gekleed bent is het wel handig om een ander shirt aan te kunnen trekken)
- dikke sokken! (niet alitjd voor tijdens, maar direct na de bevalling kan je enorm koude voeten hebben)
- schone kleren voor na de bevalling (zelf had ik geen zin om na de bevalling weer in spijkerbroek te moeten richting huis hihi, dus lekker joggingbroek met vest erover, wel zo comfortabel).
- toilettas met de normale dingen... als je toch moet blijven... en eventueel tussendoor je tanden wilt poetsen wel handig om bij je te hebben.
- labello oid!!! Ik had beide keren zulke droge lippen van het puffen, dat het wel fijn was even de boel in te kunnen vetten
- iets zoets voor de energie/ lekker even iets in de mond (uitgebreide dingen is mijn ervaring heb je echt geen zin in, maar even iets om op te zuigen ofzo is wel fijn)

Nou zijn allemaal vrij kleine dingen toch nog? Daar red ik 6 weken amazone in elk geval niet mee .

natuurlijk niet vergeten:
- fototoestel MET opgeladen batterijen en lege geheugenkaart!
- kleertjes voor de kleine
- de maxi cosi (meenemen de verloskamers in, kunnen ze die ook met een kruik voorverwarmen, wel zo lekker voor de kleine, anders komt die cosi zo koud uit de auto).

Op die lijstjes staan ook allemaal dingen als leesvoer en weet ik het... nou ik heb geen seconde zin gehad om iets te lezen of puzzelen toen ik eenmaal in het zhuis was hoor. Over het algemeen gaat een VK niet direct met je richting zhuis maar laten ze de eerste cm's lekker thuis gebeuren. Tegen de tijd dat je naar het zhuis gaat is de kleine al een aardig eind onderweg richting de grote wereld.
Je kan natuurlijk altijd een blad erin mikken ofzo en eventueel voor je man. Zoveel ruimte neemt dat ook weer niet.

Volgens mij had ik verder niet zoveel bij me... had een kleine weekendtas en die was lang niet vol en dan dus de maxi cosi nog los voor de kleine klaarstaan.
Als het een opname was geworden na de bevalling was het te weinig geweest, maar dan heb je toch altijd nog een man/vriend of iemand anders in je omgeving die dat wel kan meenemen de volgende dag.

groetjes,
Marije

Hoi hoi,

Het bovenstaande lijstje klopt wel zo ongeveer.
Ik had de vorige keer ook nog een badjas en slippers in mijn tas gedaan voor als je nog effe een stukkie wil lopen anders loop je in je blote billen over de gang heen.

Vanmorgen  heb  ik mijn tas  die al een paar weken klaar stond wat uitgebreider ingepakt.  Aankomende dinsdag word onze kleine geboren d.m.v. een geplande keizersnede dus ik weet nu al dat ik dan  nog 4 a 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven.

Ik heb nu dus maar meteen voor 4 dagen ondergoed, shirts e.d. ingepakt, ook voor de kleine heb ik diverse spulletjes ingepakt.

Nou meiden succes met het pakken en we spreken elkaar weer

groetjes Masja

Oooh ja de tas.. .ben ik deze week ook maar aan begonnen (ben 37 weken), als het goed is dan wordt de kleine op 4 nov dmv keizersnede gehaald, maar ja als baby-lief ander plannen heeft moet ik hals over de kop naar het ziekenhuis! Mij was niet helemaal duidelijk wat er allemaal mee moet eigenlijk. Vooral voor de baby niet. Eerste kindje he!
Heb drie setjes kleding (rest gaat snel gekocht worden nadat het geslacht bekend is denk ik zo) en wel een lading rompers enzo en voor mezelf maar nachthemden aangeschaft (ik slaap normaal in onderbroek). Ligt klaar samen met loszittende broeken, ondergoed, sokken en pantoffels, boek...  Nu moet ik nog shirtjes e.d. pakken. Geen idee wat me te wachten staat straks!
Over ondergoed, heb nog erg gelachen want ik heb alleen maar strings maar ik begreep dat er toch echt kraamverband in moet kunnen! Zag ik helemaal voor me.
Ohhh spannend zeg allemaal.
Succes, sterkte en uiteindelijk veel plezier he!
Liefs
D

haha nee een string met kraamverband dat gaat niet helemaal werken ben ik bang! Die dingen zijn nogal ehm maatje olifant . Ook na een ks zal je echt vloeien en aan het verband moeten helaas.

Als je geen zin hebt om veel geld uit te geven aan 'gewone' onderbroeken even tripje langs de Wibra of Zeeman en maatje lekker ruim nemen.... in geval van een ks sowieso wel handig om een wat hoger model te kopen zodat de rand niet op je wond zal drukken!
Zijn daar niet zo duur en je gebruikt ze maar heel even....

Als je weet dat je langer in het zhuis zal zijn idd wat meer setjes voor de baby mee en ik heb na de geboorte van de oudste een week in het zhuis gelegen en vond vooral elke dag een schoon shirt erg fijn ook om in te slapen, want meeste vrouwen die net bevallen zijn zweten nogal (en ik was daar geen uitzondering op hihi) Mijn man of moeder nam dan de was mee naar huis en zo hoefde ik niet voor een hele week spullen mee te nemen (nu wist ik ook niet dat we een week na de geboorte nog in het zhuis zouden liggen, was nogal onverwacht de zhuis opname).

Oh ja vriendin van mij die een ks kreeg en dus wist dat ze meer dagen moest blijven had haar eigen kussen meegenomen! Klinkt misschien heel stom, maar als je gewoon het allerlekkerst slaapt op je eigen kussen is meerdere dagen zonder best lang.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan