ziekenhuistas

A

Anoniem

Guest
Ik wil deze keer iets meer voorbereid zijn als de vorige bevalling, had toen geen tasje klaarstaan namelijk, moest toen ook een paar dagen in het ziekenhuis blijven dus op zich maakte het toen ook niet veel uit. ben nu met mijn tas bezig en kom op hetvolgende:

voor baby
1 setje kleding maat 50-56
1 rompertje
1 paar sokjes
1 jasje
maxi cosi

voor mij
voedingsbeha (nu al kopen trouwens?)
borstpads (tegen lekken)
zwart of donker tshirt om in te bevallen (zie je de rotzooi niet zo, beter voor foto's)
lekker paar dikke sokken
labello
douchespullen
borstel
kleding om na de bevalling aan te doen

en natuurlijk fototoestel, telefoon etc. etc, maar dat word op het laatste moment ingepakt.

ben ik wat vergeten?

groetjes,
lia

Ik heb voor de zekerheid een wat kleiner rompertje en een iets grotere klaargelegd. Ook heb ik 2 kledingsetjes klaargelegd in 2 kleine maatjes...

Hoi hoi,

Heb de mijne sinds een weekje klaarstaan.
Misschien de volgende onderdelen:
* iets te snoepen (druivesuiker oid)
* boekje of puzzelboekje
* flesje water
*evt trouwboekje als je je kindje direct in het ziekenhuis kan aangeven
* slippers of pantoffels
* beetje make-up (ik zag er na de bevalling als een geest uit, zo wit)
* ik moet mijn kraamboek meenemen

veel succes!!!

Groetjes Bertine

Hoi,

Op het lijstje dat ik van het ziekenhuis kreeg staat:

* medicijnen die je slikt
* ponsplaatje
* identiteitsbewijs
* zwangerschapskaart verloskundige / gyn
* trouwboekje (als je dat hebt natuurlijk)
* verzekeringspasje
* nachtkleding, badjas, pantoffels
* extra ondergoed, netbroekjes, voedingsbeha
* toiletspullen
* kleding voor jezelf en voor de baby voor als je weer naar huis gaat
* radio/cd speler
* fototoestel / filmcamera
* warmwaterzak (?)
* autostoeltje

Er wordt aangeraden dit in ieder geval 2 weken van tevoren klaar te zetten.

Groetjes, Lotte

Hoi hoi,

ik zou ook meer kleertjes voor de baby meepakken.
Nu, in het boekje van kind en gezin staat ook wat je moet meebrengen voor je kleine spruit. Ik neem voor de zekerheid genoeg mee...

Liefs,
van ons...

Hoi hoi,

Ik ga er gewoon vanuit dat mijn visite genoeg kadootjes (= kleertjes) mee gaan nemen zodat ik voldoende heb!!!!!

Groetjes Bertine

Ik had ook een pak sap en een liga mee. het kwam goed van pas, ik beviel om 23.50 en om 1.30 ging mijn man naar huis en lag ik met ons zoontje op de kamer. Om te slapen zogezegd... alsof je dat kunt als je net moeder bent geworden! Ik heb de hele nacht genoten van het kijken naar ons ventje, lekker met een sapje. Dat hebben ze tuurlijk ook in het zh wel, maar zo stil in de nacht voelde dat ook niet gemakkelijk om telkens een zuster voor op te piepen.

Krijg nu wel de zenuwen, hier staat nog niks klaar. Volgende week maar eens doen als ik verlof heb.
Groetjes Soela

Hi

bedenk me nog iets, voor degene die ook al een kind hebben rondlopen. Ik neem het kadootje wat de baby (zogenaamd) heeft voor mijn zoontje ook mee. En een klein kado van mijn zoontje voor de baby.

Heb nu ook maat 56 ingepakt, maar meer kleding neem ik niet mee. Vorige keer zijn we een week in het ziekenhuis geweest als dat weer zo is, dan neemt manlief maar kleren mee, voor de baby maar ook voor mij. Ga er voor de tas vanuit dat we meteen naar huis kunnen gaan anders komt het ook goed  ga geen hutkoffer meenemen, alleen wat echt nodig is.

groetjes
lia

Terug
Bovenaan