ziekenhuistas

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en vind het nu maar eens tijd worden om mijn ziekenhuistas klaar te zetten...

Ik heb er al een aantal dingen in, maar hebben jullie nog tips?

Of te wel, vergeet ik niks...???

-Badjas

-2 tshirts ( ze adviseren 2 shirt ivm met transpireren enz...)

-2 setjes voor de baby ( 1 voor direct na de geboorte, dit wordt aardig vies omdat ze de  baby niet direct wassen, daarna kan hij/zij een ander mooi  pakje aan)

-toiletspullen, deo, shampoo enz

-Extra tshirt voor de papa (ook ivm transpireren, het kan er warm zijn...)

-2 onderbroeken, bh

-lippenbalsem

Jullie nog ideeen?

Groetjes Sandra

Hoi sandra kijk even op deze site

http://www.mamaenzo.nl/
zwangerschap/
de_bevalling/
artikel/
het-vluchtkoffertje-wat-zit-erin

hier staat echt letterlijk alles in!!

Ik moet hem ook echt in gaan pakken had het van de week al op mijn lijstje staan maar nog geen tijd/zin in gehad. Maandag ga ik het echt echt echt doen

groetjes Macka
(tussen nl/ en zwangerschap even de spatie weghalen.)

Oeh... zo is het nog makkelijker! sorry hoor dacht dat ie dit niet zou pakken ;)

Voor jou

Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc)
Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
T-shirt om in te bevallen
Druivensuiker snoepjes voor extra energie
Nachtkleding
Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent).
Pantoffels/slippers
Badjas
Reservebril
Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
Wat tijdschriften of een boek
Voor je kindje

Maxicosi
Autostoeltje
Rompertjes
Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste foto’s van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis).
Sokjes
2 mutsjes
Speentje
Omslagdoekje
Deken voor over maxi-cosi
Jasje
Voor je partner

Alle belangrijke papieren

verzekeringspapieren (van beide partners)
papieren van de verloskundige
identificatiebewijs
Telefoonlijst met alle belangrijke nummers

de dokter
de verloskundige
het ziekenhuis
de taxicentrale
familie en vrienden
Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis)
Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
Videocamera
Parkeergeld
Geld voor de telefoon/telefoonkaart
Wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt

Hoi Macka,

Dat is inderdaad een heel compleet lijstje! Daar kan ik wel wat mee!

Bij onze rondleiding in het ziekenhuis gaven ze nog een tip om altijd een 2 euro muntstuk mee te nemen.

De rolstoelen bij ons ziekenhuis moeten een 2 euro muntstuk in. Beetje lullig als je daar met weeen staat en je moet eerst nog geld wisselen..... Haha...

En denk nog even aan een extra tshirt voor manlief, het is vaak erg warm in zo'n ziekenhuis!

Dan denk ik dat we alles wel hebben...!

Spannend hoor, het komt nu steeds dichterbij! Geweldig als dat kleintje straks bij ons is!

Liefs Sandra

Heey Sandra,
Ja dat van dat 2 euro stuk werd bij ons ook gemeld. Mijn man heeft er al 1 in zijn jas zitten op een ander plekje dan het andere losgeld en ik heb er voor de zekerheid ook 1 in mijn jaszak zitten.

Mijn man heeft het overigens altijd koud zweet niet snel maar misschien wel handig om er voor de zekerheid 1 extra in mijn tas te gooien ;)

Idd spannend hoor het komt nu zo dichtbij. En dan straks heel ons leven op z'n kop maar met kleintje! Heerlijk! Heeft jouw man ook vrij met de bevalling? Mijn man heeft 2 weken vrij maar pas als de kraamverzorgster weg is. De week van de kraamzorg is hij wel thuis maar werkt hij vanuit huis dus dat is wel prettig!

Groetjes Wilma

Ik heb er nog sultana ingedaan, en ook pakjes appelsap, schijnt dat rietje handig werkt als je af en toe een slokje wilt. Joggingbroek voor uit het ziekenhuis en lenshouder en vloeistof.

Spannend hoor allemaal! Nu nog een voorjaarszonnetje, het sneeuwt hier gewoon!

Onze tas staat ook al klaar, hij gaat ook mee naar wintersport over 2 weken. Spannend...
Ook heb ik er "extra" in gedaan:
- pakjes Fristi en Chocomel
- Snickers (voor na de bevalling)
- Dextro
- Stok spelkaarten en klein spelletje
- Toilettasje met wat mini-verpakkingen

We hebben 16/2 info-avond in het ziekenhuis, dan komen er vast nog wat tips bij!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan