ziekenhuistas??

Hallo allemaal,

Ben nu bijna 32 weken zwanger van ons derde kindje en heb heel erg het gevoel dat dit kindje eerder komt. Kan niet verklaren waarom, tis gewoon mijn gevoel.
Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik nooit een ziekenhuistas klaar gemaakt en gelukkig ook niet nodig gehad. Maar omdat ik nu een beetje de kriebels heb wil ik nu wel een tas klaarmaken.
Nu dus mijn vraag: Wat doen jullie erin en wanneer zet je hem klaar?

Groetjes Geeske
 
Je kunt heel goed lange lijstjes googlen...

Verder zijn een paar blikjes drinken, snelle snacks (stroopwafels, snickers etc) en evt wat muntgeld voor je man echt een aanrader.

Oh en muntgeld voor de parkeerautomaar van het ziekenhuis en vergeet je maxi cosi niet.

Ik heb ergens tijdens het persen lekker een koude red bull gehad die we bij ons hadden. Heerlijk zo'n oppepper en de VK vond het prima. Dat was ook lekker om weer op krachten te komen daarna....
 
Water en Extran in zo'n fles met spuitdop. Erg praktisch! Verder Dextro en Sultana's oid. En dan natuurlijk kleertjes voor de baby en voor jezelf iets om in te bevallen, iets om daarna aan te doen als je naar huis gaat en ook iets voor als je moet blijven.
Volgens mij wordt aangeraden om je tas met 37 weken klaar te zetten. Grappig trouwens dat jij bij de derde ook zo het gevoel hebt dat het eerder gaat komen! Heb ik ook heel sterk en had ik de vorige keren niet.
 
Hey ik heb ff mijn lijstje van Liam erbij gepakt (staat nog vers in de computer):

Paklijst ziekenhuis:
Ponskaartje ziekenhuis (als je die hebt) en verzekeringspasje
Fotocamera en/of videocamera met extra batterijen eventueel filmrolletjes of-bandjes
Adressenboekje/telefoonnummers
Paar grote onderbroeken
Pantoffels of dikke sokken
Zoogcompressen
Eerste kleertjes voor je baby
Autostoeltje
Wrapper of dikke wikkeldoek voor de baby
Lippenbalsem (meestal heb je na de bevalling droge of kapotte lippen)
Boek en/of tijdschrift
Toiletartikelen
Pyama en makkelijke kleding voor na de bevalling
Bril of contactlenzen als je die draagt
To-do-list voor je manlief
 
Ik was erg blij met de netbroekjes incl. mega-kraamverband!!

Wij moesten uiteindelijk naar het ziekenhuis bij de eerste. In de tas zat m'n verzekeringspasje, ponsplaatje (tegenwoordig stickers), zwangerschapskaart!!, schone kleren, kleren voor de kleine, toilettas. En de maxi-cosi.
 
@ premier.mere...haha zo zou je het ook kunnen zien: todolist manlief -> masseren, lekkers en drinken halen, meepuffen....
Maar zo bedoelde ik 'm niet hoor :)
Ik bedoel meer een lijstje met wie hij moet bellen als de kleine er is (familie/vrienden, verzekering, verloskundige etc), namen voluit van het kindje voor de aangifte bij de gemeente, doorgave voor het uiteindelijke geboortekaartje....dat soort dingen...
Maar die andere is natuurlijk ook een optie! Haha!
En die van dat drinken enwat candybars is ook een goeie....vorige bevalling lag ik 36 uur te puffen in het zh en niets bij ons: manlief heeft niet eens gegeten (ja eenboterham kreeg hij van de verpleging) !
 
Terug
Bovenaan